גרעין משפחות צעירות ודתיות יגיע לעיר קרית ביאליק בתחילת השנה הקרובה במטרה לחזק את האוכלוסייה הצעירה בעיר, ולהקים מוסדות חינוך תורניים.

מאחורי הגרעין עומד בחור צעיר בשם יצחק שושן, בן 23. שושן גדל במשפחה חרדית ולמד רוב שנותיו במוסדות חרדיים, אך גם בישיבת מרכז הרב. במהלך שש השנים האחרונות עבד שושן בתחומי הלוגיסטיקה במועצת יש"ע, שם שמע לראשונה על רעיון הגרעינים בהם צעירים דתיים מגיעים כקבוצה לכל מיני מקומות במטרה להרים את הרמה הרוחנית בסביבה. בעקבות כך עלה בדעתו הרעיון להקים גרעין משותף בקריית ביאליק.

"הבעיה הלאומית עם ערביי יפו ועכו מתחילה מאותה נקודה בדיוק של קרית ביאליק והמדינה כולה: הרוח והחזון הלאומי", מציין שושן. "בואו לא נתבלבל, הערבים ביפו ובעכו הם רק סימפטום של החברה הישראלית. כשאין חזון - כל האויבים מרימים ראש. כשאין רוח - כל התחלואים החברתיים פורחים, מסמים ועד התבוללות. העדר קבוצת אנשים עם אמונה בכל עיר, שמרימים את הרוח, ומציבים יעדים חברתיים ורוחניים - מביאה בהכרח להתפרקות הערכים האמוניים והלאומיים וממילא יכולים להתרחש תופעות קשות".

שושן מציין כי משימת הגרעין המרכזית היא השתלבות חברתית. "שאיפתנו לחזק את הגוון היהודי בעיר. להקים מוסדות חינוך דתיים ותורניים, שייתנו מענה לנו כגרעין ומתוך כך לקהילה הרחבה בעיר כולה. נפתח עמותות לעזרה והדדית וסיוע למשפחות במצוקה וילדים בסיכון, והכול מתוך שיתוף פעולה עם מחלקות העירייה המתאימות".

שושן ומשפחות הגרעין מתכוונים לתפוס את הבעיה בשורשה, ולהתחיל להשקיע בילדים. "יש להתחיל מגיל צעיר ולהקים פעוטון וגן ילדים תורני. אנחנו שואפים להצמיד רב לגן, שיחבר את הילדים מינקות לאהבת תורה, בשמחה ובמאור פנים. לבתי הספר הקיימים נציע, פעילות של מדרשה להעמקת זהות יהודית באמצעות בנות שרות לאומי, ובמקביל כיתה תורנית מתגלגלת".

שושן מתכנן גם הקמת "בית יהודי" בקרית ביאליק ובו מסיבות ר"ח וחגים, חברותות ללימוד משותף, דוכני הסברה, חוגי בית, ועוד. "מדובר ברעיון דומה לגרעין של ראש יהודי בת"א - ניסיון לקחת אחריות גם על ציבור שנראה מבחוץ חילוני לחלוטין, תוך מציאת נקודות חיבור במגוון תחומים. לא לקבל את המציאות וההוויה החילונית כדבר מובן מאליו. אנו מראש לא מגדירים את הגרעין כחיזוק לקהילה הדתית אלא חיזוק לעיר כולה", הוא מציין.

"יש בעיר יש פוטנציאל מעולה", מדגיש שושן. "הרבה מתושבי העיר אנשים מסורתיים ומחפשים ערכים, מוסר ואמונה. קיבלנו עשרות פניות נרגשות, טלפונים מחזקים וברכות מתושבי הקריה שישמחו להיות שותפים. בחלק מהפניות בקשו שהדבר הראשון שנעשה זה להקים גן ילדים. אנחנו יודעים שגם ראש העיר בעד הקמת גן ילדים דתי, ואף נקבעה איתו פגישה בנידון. אנחנו מאד התרשמנו מהעידוד שלו, והדחיפה לפיתוח העיר ולהבאת זוגות צעירים.

אנחנו מחפשים זוגות צעירים בני תורה, משפחות ערכיות השואפים להשפיע מאורם", הוא מוסיף. "אנשים עם חיבור ורצון לתרום לעם ישראל. דרושים גם אנשי חינוך ומשפחות בעלות פתיחות וקבלה של יהודי באשר הוא מתוך אהבה גדולה לפרט ולכלל".