יאללה, פורים

ריבונו של עולם, מדוע לא יבוא פורים פעמיים בשבוע? סוף כל סוף, קצת הומור טוב בעלוני השבת. כמובן שדבריי אינם אמורים לכל מי שבחר לציין את פורים בכמה מאמרים עיוניים על הקשר בין X"" (תבחרו כל נושא שתרצו) למגילת אסתר - אלא ל"משמחים" הגדולים של השבת.

ב"מעייני הישועה" שברו את הכלים והכניסו בדיחות לאורך כל העלון. ייתכן וחלק מהקוראים כלל לא שמו לב למהפך, כיוון שהבדיחות שובצו בשולי הדפים, ללא עיצוב מיוחד. חבל.


נהפוך הוא

ב"עולם קטן" ציינו את פורים כמו שצריך. הלוגו יושר לימין במקום לשמאל (התפרעתם) וכמה פרסומות מצחיקות נשזרו בין אלו הרציניות. חוץ מהפרסומות, הצחוק נלקח דווקא די ברצינות: חיים ולדומירסקי והרב יניב חניא - התגייסו במשותף כדי לכתוב את העמוד האירוני-סאטירי ובו: "יעני" סיפור מאת יהודה כרמלי, עימות מפוברק בין חברי הכנסת הדתיים, מאמר מערכת שמסתלבט אפילו על העורכים ולוח מודעות מגוחך על פעילויות שלא היו ולא יהיו. תתפלאו, אבל היה מצחיק.


תודה

תודה ל"עולם קטן" ו"מעט מן האור" שמצאו לנכון להזכיר לכולנו להודות לקב"ה על הגשמים הרבים שירדו לאחרונה. להודאות כדאי לצרף עוד בקשות: אנחנו בכל זאת זקוקים לעוד לא-מעט גשם.


מונוטוני

הפתיח של "בראש יהודי" הפך מונוטוני באחרונה. בשבוע שעבר כתב שם "ר אבי רט" (כך במקור, עוד לפני פורים) ופתח כל שורה במילים "מי ש"; השבוע כותב הרב ליאור אנגלמן ופותח את הפסקאות במשאלות שונות המתחילות ב"כמה הייתי רוצה". מתי כבר יצאו שם מהתבניתיות המשמימה הזו?

מה בין בננות לפורים?

האווירה הפורימית קיבלה איזושהיא התייחסות ב"שבת בשבתו". בטורו הקבוע כתב הרב ישראל רוזן מנצל את ההזדמנות להתייחס לתוכניות הריאליטי הירודות, שאין הם אלא "מציצנות, התכבדות בקלון אחרים ורכילות", כלשונו. יחד עם זאת, בין דפי העלון תוכלו למצוא את מדורו ההלכתי של הרב י"צ רימון, בו עסקו השבוע בשאלה הגורלית "האם מותר למעוך בננה בשבת?". אין ספק כי הדיון מרתק, אך האם אזלו כל השאלות ההלכתיות אשר להן זיקה מסויימת לפורים?

ממחזרים בדיחות

איש לא לקח אחריות על המדור האירוני ב"מצב הרוח" - והסיבה ברורה: החומרים שפורסמו הועתקו מילה במילה מהאינטרנט. המדור האירוני על השו"ת הסלולרי כבר פורסם לפני חודשים (כאן וכאן) כמו גם המאמר על "התפתחותה של הלכה". נו, מילא למחזר בדיחות, אבל מה עם הקרדיט?