סליחה, התבלבלנו

ב"עולם קטן" ציינו השבת את פרשת יתרו, למרות שהעולם כולו קרא דווקא את "בשלח". נו טוב, עם הצלחה קשה להתווכח - אולי הם צודקים?

עיתונות חרדית במסווה לאומי
זהותו של עורך "מעייני הישועה" נותרה עלומה זמן רב. שמועות קודמות רמזו על קובי נחשוני (כתב ynet יהדות), אך נחשוני החזיק בתפקיד רק לתקופה קצרה בטרם הבין כי העסק לא בשבילו. מי שנכנסה בפועל (והעניין הפך כעת רשמי) היא עדי דוד.

כניסתה של עורכת לעלון כה חרד"לי, די מפתיעה. ב"מעייני הישועה" לא תמצאו תמונות נשים - וזו עמדה מוצהרת של המערכת. אז תשאלו בתמיהה - איך עורכת מסוגלת להזדהות עם עמדה שכזו? אלא שעדי דוד מזוהה לחלוטין עם העמדה החרד"לניקית. במאמר שפרסמה בעבר היא כותבת על הטעות הדתית-לאומית ביחס לצניעות, על כך שצניעות איננה הצד החזק שלנו וזו לשונה: "אנחנו יכולים להגיד הרבה דברים על "החרדים האלה", אבל לפחות דבר אחד אנחנו יכולים ללמוד מהם. גבולות. אני לא אוהבת הגדרות, אבל אם יראת שמיים וצניעות אמיתית נתפסים בעינינו כ"קוד חרדי", אז אני שוברת עכשיו חזק עם ההגה לכיוון החרדי".

אמור מעתה, "מעייני הישועה" הוא שבועון למשפחה החרדית-לאומית. האם תצליחו לזהות את המסר המסתתר מאחורי שמו של המוסף לנשים, "פנימה"? זו רק שאלה של זמן עד שגם אצלנו תחתומנה הנשים בראשי-תיבות, כמקובל בעיתונות החרדית.

מעייני הישועה נקודה קום

כששמעתי על כך שב"מעיניי הישועה" הולכים להשיק בקרוב אתר אינטרנט, לא ציפיתי ליותר מדפדוף וירטואלי בעלון. ההפתעה הגיעה השבוע כשחשפו במערכת את האתר. צריך לומר את האמת, ההפקה די מרשימה ביחס לעולם העלונים - אך הדמיון לכיפה יותר מדיי שקוף. גם הפורומים דלים מאוד מבחינה טכנית ועיצובית. למה לא הלכו שם על שיתוף פעולה עם אתר אינטרנט ותיק ופעיל?

הרב רא"ם והנאמנות הכפולה

הרב רא"ם הכהן, ראש ישיבת עתניאל, כותב את העמוד הפותח של "מקורי". כתיבתו של הרב רא"ם דווקא פחות מקורית, שכן הרב כותב טור דו-שבועי מקביל ב"שבת בשבתו". כבר עמדנו על הדמיון הרב בין שני העלונים - אך הכתיבה המקבילה בשני עלונים שונים מעלה תמיהה אתית. עורך "שבת בשבתו", הרב ישראל רוזן, מסר למעלעל בתגובה כי כל עוד כתיבתו של הרב רא"ם ב"מקורי" איננה גולשת לתחומים ההלכתיים (שהם עיסוקו המרכזי ב"שבת בשבתו"), הוא איננו מוצא בזה פסול. אם כן, לא אהיה צדיק יותר מהאפיפיור.

המורדים של "שבת בשבתו"

לרגל שבת בשלח התייצבה מערכת "שבת בשבתו" לטובת עיסוק בנושאים הירוקים. הרב אורי דסברג הכותב בכל שבוע אודות אישי ישראל, בחר לסרב פקודה ולא להשתתף במסיבת הטבע. מקורות מוסרים כי ההתנגדות איננה טכנית, כי אם אידאולוגית - ולרב דסברג הנימוקים.

איפה הנוער?

ב"עולם קטן" וב"מעייני הישועה" החליטו לפרגן לנוער שממלא את הרחובות במעורבות מלאה לקראת הבחירות המתרגשות עלינו לטובה. אך להפתעתנו גילינו כי בשתי הכתבות משתתפים אותם פעילים. זו איננה מקריות ושלא יספרו לכם ציזבטים. הנוער בבית, עמוק בבית, אז בעלונים המתחרים ממחזרים את אותם חברה.

נטול פוליטיקה

דווקא "מקורי" החדש הצליח להתעלם לחלוטין מהפוליטיקה (למעט הפרסומות). טוב, למען האמת זו איננה חוכמה גדולה שהרי נקיטת עמדה פוליטית היא מעשה אווילי מבחינת "מקור ראשון", שרוצה להיות של כווולם. אתה הבנת את זה, בן צבי?

רגע של אחדות

איפה תוכלו למצוא את הרב פרופ דניאל הרשקוביץ ואת כצלה - בכפיפה אחת? בעלון שבתון הוזמנו השניים לכתוב על פרשת השבוע, מה שהתדרדר מהר מאוד לפוליטיקה. למרות האחדות המדהימה, העדפת המערכת ברורה: העמוד הראשון להרשקוביץ והעמוד הפנימי לכצלה.

חילופי גברא

הרב יוסף בן בסן, עד לשבת האחרונה עורך העלון המשונה "שבת אחים", פורש מתפקידו. במקומו נכנס לתפקיד שר-אל דוידוביץ שהוא מנכ"ל "פרסומי פריור שר-אל" מנתניה, העוסקת בעיקר ביח"צנות פוליטית. האם כעת, קוראיי היקרים, קיבלתם הסבר לתמיכה המופגנת בקדימה? אני מוכן להמר על הקשר הכלכלי שבין מר דוידוביץ לח"כ עתניאל שנלר ולמפלגה. מי שיודע יותר מוזמן לפנות בדוא"ל המצורף למטה.

די, נמאס מהפוליטיקה. ביום שלישי תדחפו עלונים לקלפי. mealel@kipa.co.il