"צריך להיות מוכנים למסירות נפש לצורך המאבק", אמר בשבוע האחרון הרב קרליץ מבני ברק. ולא, אין מדובר במלחמה כנגד חילול שבת או עקירת קברים. מושא המאבק המצריך מסירות נפש הוא הפעם בית הספר "מעלות נריה", זוכה פרס החינוך הכללי ופרס החינוך הדתי. עקירת מרצפות, שפיכת שמן וזפת, ריסוק מתקני ספורט ושבירת ספסלים הינם, כנראה, חלק ממסירות הנפש המתבקשת כאשר ציבור בעל גוון שונה ממך לומד באותה השכונה.


יהודה כהן, מנהל בית הספר, נמצא כבר 13 שנים בתפקיד. בבית הספר שהוא מנהל לומדים כ-260 תלמידים, מכיתות ז-י"ב, רבים מהם בפרדס כץ ומהעדה האתיופית. "אנחנו תיכון ממלכתי דתי לבנים, שמורכב גם מתלמידים מבתים שאינם דתיים, מסורתיים, וילדים שנפלטו ממסגרות דתיות. בבית הספר גם כיתות חינוך מיוחד ותלמידים בעלי לקויות למידה.", הוא מספר. "העניין הוא שרוב תושבי השכונה הם חרדים, ובעיניהם אמור המבנה להיות שלהם, לא שלנו. הם מפיצים שקרים בעיתונות כאילו התלמידים שלנו פורצים לבתי השכונה, והמצב כרגע, לצערנו, הוא שעיריית בני ברק לטובתם".



"מכיוון שלעיתים אנשים זרים משחקים בשבתות במגרשים שלנו, זה הכעיס מאוד את השכנים. הם התלוננו. גם לנו אין עניין שישחקו במגרשים שלנו, אז יחד עם העירייה הגבהנו את הגדרות מסביב למגרשים. לעיתים, בכל אופן, פרצו ונכנסו אל המגרשים בכדי לשחק. לפני כשנה פרצו תושבים מהשכונה והשחיתו את המגרשים - עקרו 100 מרצפות ושברו אותן לחתיכות כדי שלא ניתן יהיה להשתמש בהן. כשביקשנו מהעירייה הבטיחו לתקן, אבל לא תיקנו עד שנאלצנו לתקן בעצמנו. לפני סוף שנה"ל הנוכחית הודיעו לנו חגיגית שאנו זכאים לשני מגרשי ספורט חדשים ויש תקציב לעניין. הגיע קבלן, פירק את שני המגרשים, הבטיח שתוך שבועיים יסללו מגרשים, והלך. בינתיים עברו שלושה חודשים וחצי, וכלום לא נעשה. במקביל דאגו השכנים להפעיל לחץ כבד מאוד, דרך רבנים, על ראש העיר וסגנו, כך שלאחרונה הודיעה לנו מזכירת ראש העיר ומנהל מחלקת החינוך שהתקבלה החלטה שלא יהיו לנו מגרשים. 260 תלמידים יהיו בלי חצר. לפני שבועיים, כדי לוודא הריגה של המגרש, פרצו השכנים, שברו את הסלים והשחיתו את מתקני הספורט במגרשים. אלו מתקנים שנשארו בצד כשפירקו את המגרשים". קב"ט משרד החינוך שהגיע למקום, הכריז על השטח כלא שמיש.


"כאשר מתאספים שם פרוצים ממקומות רחוקים" קרא הרב קרליץ בעצרת בעניין בית הספר, ומנבלים את פיהם בגסות, ומפריעים לכל תושבי המקום, הנני להצטרף לקול מחאתם וזעקתם לביטול המקום הזה שעלול לפגוע בנשמות טהורות של צעירי הצאן, חורבן בעיר התורה והחסידות, ועל זה נאבק בכל צורה שהיא עד מסירות נפש ללא פשרות... המאבק ימשיך עד שיסולק הנגע באזורנו, ויהיה ברכה לעיר התורה והחסידות".


"לתושבי השכונה יש טענות קשות על בעיות צניעות, רעש, ונדליזם ופגיעה בצביון", מסרו מעיריית בני ברק. "דרישת השכנים היא העברת בית הספר לאזור אחר. בעקבות זאת, נבדקת האפשרות להעביר את בית הספר לתחום שיפוטה של העיר רמת גן, שממילא חלק גדול מן התלמידים הם תושביה".