מפגש ראשון מסוגו נערך אמש בבסיס חיל הים בחיפה. רבנים, נציגי ישיבות ההסדר השונות, וקצינים בחיל הים, נפגשו יחדיו למטרת היכרות הדדית, ויצירת תנאי שירות מתאימים להסדרניקים שהתגייסו זה עתה לחיל הים.

לחיל הים התגייסו במחזור האחרון 15 הסדרניקים, מעשר ישיבות שונות ברחבי הארץ, ביניהן עתניאל, תקוע, שילה, אלון מורה, הר ברכה, וירוחם. מדובר בפעם הראשונה שבני ישיבות הסדר מתגייסים לחיל הים. היוזמה הגיעה דווקא מן החיל, שחיפש בדחיפות מתגייסים מתאימים לתפקידי לחימה.

רב חיל הים, הרב בניהו גאמוס מפדואל, העלה את הרעיון לגייס דווקא מקרב ישיבות ההסדר, הצבא נענה בחיוב, והיוזמה יצאה לדרך. אחד מרבני ישיבות ההסדר שהשתתפו במפגש, מספר כי "חיל הים הגיע עם נכונות מאוד גבוהה לעזור לחיילים הדתיים, ויש אנרגיות טובות אצל כל הצדדים. בחיל מרוצים מהמוטיבציה של החיילים, האחריות שהם מגלים והרמה האנושית הגבוהה". במהלך המפגש סיפרו הקצינים כי בבתקופה הקצרה שחלפה מאז גיוסם, הספיקו הבייני"שים לייסד אמירת דבר תורה בחדר האוכל, כל ארוחה, לאו דווקא על ידי דתיים.

"מטרת המפגש הייתה ליצור תהליך שמלווה כל הזמן את החיבור הזה, בין החיילים הדתיים לחיל הים. עד היום חיל הים כמעט ולא הכיר דתיים, בטח שלא בייני"שים, ומדובר, מבחינתם, בהיערכות חריגה. במהלך המפגש נערכה לנו היכרות עם המבנה הארגוני של חיל הים, השונה מאוד מזה של זרוע היבשה המוכרת. במהלך המפגש ניסו הקצינים להבין מאיתנו באילו בקשות דתיות של החיילים צריך להתחשב, ובאילו לא.

לדוגמה: יצאו להליכה על החוף, מהבסיס - אל מוזיאון חיל הים, וההליכה עברה דרך חופים מעורבים. החיילים הסבירו למפקדים שכניסה לחוף מעורב מהווה בעיה מבחינתם, ואלה הבטיחו להתחשב בפעם הבאה. במקרה אחר, סופר לנו, עוכבה כניסתן של חיילות מקורס אחר אל תוך חדר האוכל, כיוון שהחיילים הדתיים שהו בו באותו זמן. במקרה הזה הסברנו לקצינים שמדובר בבקשה בלתי לגיטימית לחלוטין מצד החיילים הדתיים, ואין מה לתת לחיילות לחכות בחוץ".

"בינתיים החיילים הדתיים בשלבי ההכשרה, בהם יותר פשוט. אגב, מדובר על שבועיים טירונות ועוד ארבעה שבועות של הכשרה מקצועית, המועברים על ידי מפקדות. חיל הים בא לקראת החיילים ואת ההכשרה מעבירים הפעם מפקדים. האתגרים האמיתיים, בכל אופן, יגיעו כשהחיילים יגיעו לפלגות המבצעיות. על כל "דבור" יש שני ביינישים מתוך 12 לוחמים, ומעבר לבעיות הכשרות על הספינה יהיו, מן הסתם, התמודדויות בנושא האווירה והתרבות על הספינה.

הרב בניהו כבר מתחיל להכשיר את הקרקע מבחינת התכוננות הסגל המבצעי. נקודה שהפריעה להרבה חברה מהישיבות, וגרמה להם לוותר על חיל הים היא שבחיל הים כמעט ואין מילואים. אופציה שעלתה היא ליצור בסוף השירות הכשרה נוספת שתאפשר לחיילים להמשיך למילואים בגדודי החי"ר. אגב, הביינישים כולם מיועדים להעביר את השירות המבצעי שלהם בחוף עזה, שנחשב כיום הכי קרבי בחיל".