אחרי שנים ארוכות של הפסקה, תעניק שוב תנועת המפד"ל את "פרס הציונות הדתית".

בישיבה שהתקיימה לאחרונה במזכירות התנועה, הוחלט כי לפחות לשלושה אישים או ארגונים יזכו בעוד קצת יותר מחודש וחצי בפרס המהווה מעין תעודת כבוד מגזרית.

בהחלטה שנשלחה לחברי המפד"ל, נאמר כי "הפרס יינתן על מופת והצטיינות במנהיגות והגשמה - בפעילות רוחנית ועשייה - בדרכה של הציונות הדתית ובהשפעתה על דמותה של החברה בישראל", כשיש לציין שהמדובר הוא לא רק במוסדות הפועלים במישור הארצי, אלא גם בכאלו העוסקים במישור המקומי.

עם זאת, מדגישים בתנועת המפד"ל, כי הפרס איננו פרס ספרותי הניתן על חיבור תורני או עיוני.

לצורך קבלת הפרס, הוזמנו גופים או אישים הרואים את עצמם כראויים להגיש את מועמדותם לפרס, בצירוף נימוקים ותיעוד מתאים עד לתאריך א בסיוון. כמו כן, קיימת אפשרות להגשת מועמדות עבור ארגונים או בודדים גם על ידי אנשים אחרים.

ההצעות ימסרו למנחם כץ, מזכיר הוועדה, "ועדה שנבחרה בידי מזכירות התנועה תקבע את מקבלי הפרס".

כל קצוות הקשת הדתית

מי שעומד מאחורי הרעיון לחדש את "פרס הציונות הדתית" הינו מזכ"לה הצעיר והנמרץ של תנועת המפד"ל, שר-שלום גרבי. "תנועת המפד"ל רוצה להוקיר את האנשים והארגונים שנטלו חלק בעשיה מיוחדת, עשיה בעלת משמעות לציבור הדתי לאומי", אומר בשיחה עם כיפה גרבי, שהיה האחראי הישיר לכינוס המזכירות ולהעברת ההחלטה על חלוקת הפרס. "זהו פרס שחולק לפני שנים רבות ואני החלטתי שצריך לחדש ולחזק אותו".

לדברי גרבי, בוועדה שתחליט על הזוכה בפרס נמצאים שבעה אנשים בכירים מכל קצוות הקשת הדתית, בתוכם רבנים, אנשי אקדמיה, אנשי שטח, אנשי ארגונים, "וכמובן שיש גם אישה". מטבע הדברים, בכדי למנוע ניסיונות השפעה ולחצים, מעדיפים אנשי הוועדה להישאר בעילום שם בשלב זה.

"קיבלנו כבר הרבה חומר, המלצות על אישים וארגונים שונים, אך כמובן שכרגע לא ניתן לפרסם במי המדובר", מספר גרבי שמאמין כי המפד"ל הינו הגוף שראוי לבחור את הזוכה בפרס, "כמי שמייצגת את הציבור הדתי לאומי ומי שמטפלת בנושא הציונות הדתית, אין ספק שרק המפד"ל יכולה להעניק פרס שכזה".