החלטתם להתחתן? מזל טוב! מקום כבר מצאתם?! בשעה טובה!

הבחירה הבאה שלך, כולנו יודעות, היא היא אחת החשובות. היא לא סתם "מה ללבוש"... השמלה שתלבשי היא כנראה היפה ביותר שתלבשי בחייך. היא התגשמות כל החלומות ומימוש כל הפנטזיות, והכל בבגד אחד...

 

סינון מוקדם

אז איך להתחיל? לפני שתצאי לסבב החיפוש הראשון אחר שמלת הכלה לחתונה מומלץ לעשות עבודת הכנה ולסנן שמלות לא מתאימות. ייתכן ושמלות עליהן חלמת כל החיים כבר לא רלוונטיות למי שאת היום, ותצטרכי להתחיל לחלום מחדש.

חשוב שתתרשמי משמלות בקטלוגים או באינטרנט, ותסמני את מה שאת הכי אוהבת ומה את חושבת שיתאים לך מבחינת הסגנון והגזרה. מומלץ לבחור מספר מקומות סביר, שתוכלי לעמוד בו מבלי להתעייף.

אם ישנם מספר רב של מקומות ליום אחד, חלקי את המלאכה ליומיים-שלושה.

את מי לקחת לסבב הראשון? אף אחד.אינך רוצה בשלב הראשון להתבלבל בין הפנטזיות של אחותך וגם לא של חברתך הטובה. לכי נקי.

מומלץ לבוא בלבוש נוח, בבגדים שקל לפשוט וללבוש, ללא איפור שעלול להמרח ותכשיטים שעשויים להתפס בשמלות, ועם נעליים נוחות לשיטוט בחנויות. מומלץ להביא גם נעלי-עקב בגובה אהוב למדידות.

כדאי לנסות גזרות שונות, גם מה שלא נראה כאופציה ממבט ראשון.

זכרי: כשתופרים שמלה מההתחלה ניתן לשנות בה כמעט הכל: את המחשוף, את השרוולים ואפילו את הבדים והצבעים שלהם, כך שתנסי להשאר עם ראש פתוח. אך אם את מרגישה שלא מקשיבים לך ומנסים "למכור" לך משהו שלא מתאים לך- חפשי מקום אחר.

לאחר הסבב המרגש הזה שבי לך בנחת עם עצמך ועשי סינון נוסף. איזה מהשמלות שראית לא מתאימות לך? אל תהיי רחמנית. השאירי רק את הטובות ביותר! את אלה שהכי החמיאו לך ושאת יכולה לדמיין את עצמך מתחתנת איתן!

 

סיבוב שני

לפעם השניה, קחי איתך את הנפשות הכי אוהבות והכי קרובות אליך, אלה שרוצות בטובתך בלבד. המלצה אישית: אין כמו אמא.

בסבב הזה הובילי אותן לשמלות שאהבת ובקשי את דעתן בשאלות מכוונות היטב. דוגמת:"האם השמלה מחמיאה לי?" ולא רק שאלות כלליות כמו:"מה את הכי אוהבת?". הקשיבי למה שיש להן להגיד כי אין לך עיניים בגב...

לבסוף, כשאשר נותר מספר מצומצם של שמלות, נסי לדמיין את עצמך פוסעת בדרך לחופה או סתם רוקדת ומשתוללת (ואת תצטרכי משהו שבו תוכלי לרקוד ולהשתולל...). זאת החלטה שנובעת מהלב (שלך) בלבד.

 

כיצד מתנהלות המדידות?

לאחר שמצאת את הכיוון, המלווה האופטימלית, ומצאת גם את המעצבת והדגם המיוחל, הגיע זמן המדידות.

בדרך כלל מקובל לקיים בין שתיים לארבע מדידות, תלוי אם השמלה שבחרת היא דגם קיים או שמלה הנתפרת מההתחלה. שמלה מהשכרה דורשת בדרך-כלל שתי מדידות, וחדשה לפחות שלוש מדידות.

בשלב הראשון מודדים את ה"טואל"- הדגם הנסיוני לפיו מתאימים את השמלה למידות הגוף ללא כל התחרות והמלמלות. אל תצפי לראות במדידה הראשונית משהו שיזכיר לך את השמלה שלך... לפעמים מקצרים, מאריכים, מצרים או מרחיבים את השמלה. זו עבודה בה תצטרכי להיעזר בסבלנות ולסמוך על המעצבת שלך.

הזמיני את השמלה על-פי המידה המדוייקת שלך. במידת הצורך בקשי שיתבצעו תיקונים כדי להגיע להתאמה מושלמת.

במדידה השניה את כבר תראי את השמלה מהבד המקורי מותאמת לגוף שלך, ותוכלי לראות אם הבקשות שלך טופלו כיאות. אל תתביישי להסתובב איתה, לשבת, לקום, להתכופף, לרקוד ולבדוק אותה מכל זוית אפשרית. היא צריכה להתאים לך ולהיות נוחה. למדידה זו כבר תצטרכי לבוא עם הנעליים שרכשת לנעול בחתונה כדי לסמן את המכפלת של השמלה.

במדידה השלישית כבר תוכלי לראות את כל הפינישים, העבודות הקטנות והתוספות של השמלה. מומלץ להגיע לשלב הזה עם כל האביזרים הנלווים: נעליים, גרביונים, לבנים מתאימים, תכשיטים וכו'. בקשי למדוד גם את ההינומה כדי לראות את המראה הכללי. בשלב זה, סכמי עם המעצבת על המועד בו תקבלי את השמלה (מומלץ כמה ימים לפני החתונה ולא ביום קודם לכן).

בררי אם ניתן יהיה להתארגן ביום האירוע בסלוןבסטודיו והאם ישנה מאפרת ומעצבת שיער שעובדים עם המקום. דבר זה יכול לחסוך לך התרוצצויות רבות.

את השיער והאיפור מתאימים לשמלה: לסגנון, לצבעים ולצורת המחשוף שלה.

ואם את מוטרדת מסדר הדברים של יום האירוע אז הנה הוא לכדלהלן: מתחילים מהשיער, אח"כ האיפור ובסוף (סופסוף..) תלבשי את השמלה!

 

החזרת השמלה

אם בחרת לשכור שמלה- זכרי שעלייך להחזיר אותה בהקדם. אף אחד לא מצפה ממך להשכים קום בבוקר שלאחר החתונה ולהתייצב בחנות, אבל יומיים שלושה לאחר האירוע יהיו בסדר.

אם רכשת את השמלה- אז היא והוא (הוא.. זוכרת?) שלך לנצח. תהני!!!

 

רוצה לראות עוד? סטודיו עלמה