כמערכת החינוך מציינת היום את היום הלאומי לאינטרנט בטוח. בין הנושאים העומדים לסדר היום: כיצד יש לשוחח בחדרי הצט? איזה פרטים אסור למסור לזרים ברשת? וכיצד יש להמנע מגלישה באתרים בעיתיים?

למרות שניסיתי, התקשתי לדמיין את המורים והמחנכים מנסים ללמד את תלמידיהם מהי רשת האינטרנט. לא רק בשל העובדה שהתלמידים האלו כבר מזמן השיגו את המורים, הסובלים לעיתים קרובות מטכנופוביה. כל ניסיון ליצור דיאלוג בין המורה המבוגר לתלמיד הצעיר בתחום בו ידם של התלמידים על העליונה הוא מגוחך.

המחנכים בציבור הדתי עסוקים בהתכחשות לנעשה ברשת. בעוד לתלמידיהם כבר יש בלוג ברשת ומספר חבריהם הוירטואליים גדול ממספר המכרים שלהם מבית הספר, המורים העסוקים בהטפה גורפת נגד השימוש ברשת הפכו ללא רלוונטים לציבור שומעיהם. איך אפשר להגיד לנער שהמחשב בביתו פועל באופן רציף שלא להשתמש בו?!

דרושים לנו מחנכים חדשים, מחנכים הנמצאים בגובה העינים של תלמידיהם ומסוגלים לדבר עימם בשפתם שלהם, ולהרים אותם מהנקודה בה הם נמצאים. אין טעם לטמון את ראשנו בחול ולהתעלם מהעובדה שהאינטרנט כבר חילחל עמוק אל תוכנו, והוא איננו הולך להיעלם.

כשהמסרים הגורפים נגד הרשת יוחלפו במסרים נלהבים בעדה, המלווים בסייגים הכרחיים מינימלים (בדומה להתיחסויות אחרות), רק אז תוכשר הקרקע עליה נוכל ליצוק את התכנים אותם אנו מבקשים מתלמידנו להפנים.

לקראת יום האינטרנט הבטוח הקימה חברת בזק בינ"ל מוקד חינם בנושאי כללים לגלישה בטוחה ברשת, הסכנות ופתרונות אופטימאליים להתמודדות עימן. מספר הטלפון של המוקד 1-800-014-014.

פעילויות ומידע נוסף באתר משרד החינוך