גולשים וגולשות יקרים

אתר כיפה משיק היום סדרת שיפורים בתצוגת האתר ובתוכנו.

אתר כיפה חוגג עוד מעט שבע שנים להיווסדו. האתר שהתחיל מגימיק קטן לקראת חג הפסח הפך במהרה לאתר המועדף על הגולש הדתי וכיום הוא קופץ מדרגה נוספת.


עמלנו על יצירת האתר למעלה משנה, בשנה זו למדנו את הצרכים שלכם, והקשבנו לפניות הרבות שקיבלנו בדואר האלקטרוני. שיפרנו את מראהו הגרפי של האתר ואת חווית המשתמש, בבחינת "תורה נאה בכלים נאים" ומעתה יהיה קל יותר ומהר יותר לגשת לאזורים השונים באתר.

בנוסף לשינויים הויזואליים הרחבנו גם את אזורי התוכן השונים הקיימים באתר והוספנו חדשים לצידם, מכיון ששינויים אלו פחות בולטים לעין, להלן סקירה קצרה על השרותים השנים בכיפה:


דף הבית
מבלים שעות מול כיפה? היום יש לכם גם סיבה טובה מדוע להפוך את כיפה לדף הבית שלכם. ריכזנו עבורכם את התכנים הפופולרים ביותר בראש הדף, הוספנו אפשרות לחפש בקלות במנוע החיפוש הפופולרי גוגל, זרינו קרטוב של קישורים שימושיים והרי לפניכם דף הבית המושלם.

שאל את הרב
אתר כיפה היה הראשון להציע את המדור שהפך לסטנדרט באתרים דתיים אחרים, באמצעות המדור נשאלו כבר למעלה מ100,000 שאלות, המספר הגדול ביותר של שאלות בקרב האתרים השונים, וזאת כמובן הודות לרבנים המסורים המשתתפים בפרוייקט. זמן רב העסיקה אותנו העובדה שלמרות שיש מספר רב של שאלות, כמות המחפשים במאגר איננה משביעה רצון. לצורך כך שילבנו במדור השו"ת שיטת מיון חדשה המאפשרת התמצאות קלה יותר בין השאלות. אנו בטוחים שמהר מאוד שיטה זו תהפוך לפופולרית גם באתרים האחרים.

מדורי המאמרים
גם מדורי המאמרים עברו שדרוג משמעותי. הן מבחינת המראה הויזואלי שילווה את המאמרים בתמונות והן בשל הרחבת תחומי העניין במדורים השונים.

קהילות הגולשים
בעקבות משובים שקיבלנו ממנהלי הפורומים (תודה כבר אמרנו?), מערכת הפורומים עברה גם היא שינויים רבים. רובם שינויים קטנים שנועדו להקל על השימוש השוטף, ובנוסף מעתה ניתן יהיה להביט על המתרחש בכיפה בלי לעזוב את הפורום.

ביכורים
אומנם האתר לא חודש במסגרת השדרוג הכללי, אבל אתר ביכורים בניצוחה של סוערה וצוות העורכים מהווה ללא ספק את הבמה המרכזית ליצירה יהודית ברשת. באתר מתפרסמים קטעי שירה, פרוזה, מוזיקה ועוד מפרי עטם של משוררים ויוצרים צעירים. היום אין ספק שמהאתר הזה יצא הדור הבא של המשוררים.

מאגר המתכונים
מזה כשנה פועל לו פורום מתכונים באתר, בעזרת דוסית! מנהלת הפורום, אספנו וליקטנו את המתכונים שהעלו הגולשים ומעתה כולם יהיו נגישים בקלות עבור כלל הגולשים באתר. ככה שאם נתקעתם לפני שבת - נגמרו התרוצים.

דוגמה לכיפה
הפינה החביבה שהלכה וצברה תאוצה עברה שדרוג משמעותי הודות לאופק*, שפיתח עבורנו תוכנה מיוחדת המאפשרת לסורגים ולסורגות לשתף גולשים אחרים במחברת הדוגמאות שלהם. ולאסתי שעמלה רבות להכניס את מאגר הדוגמאות הראשוני.

מאגר המקוואות
בעזרתם האדיבה של גולשי פורום הורות ומשפחה ובניצוחה של נועה, יש היום בכיפה את מאגר המקוואות המעודכן היחידי בארץ. המאגר המתעדכן לפחות פעם בשבוע מכיל המלצות וביקורות של גולשות על המקוואות הפזורות ברחבי הארץ. שווה להציץ.

יועצים
נתקעתם ואתם מחפשים מישהו להתיעץ איתו? אספנו עבורכם את מיטב היועצים במגוון תחומים, החל מרפואה אלטרנטיבית, דרך יעוץ פסיכולוגי, ועד ליעוץ משפטי והכל כמובן באורינטציה יהודית.




תודות
אנשים רבים תרמו למהלך הזה, החל מכם הגולשים, דרך מנהלי הפורומים השונים המקדישים שעות רבות למען האתר. אך לכמה ברצוני להודות באופן מיוחד. לתמר מילס שכישרונה ניכר בין דפיו השונים של האתר ולעדי מאמו הנושאת איתי בעול תפעול האתר המקדישה את זמנה לטובת האתר.

אנו מקווים שתמצאו שינויים אלה יעילים ותורמים לחוויית הגלישה בכיפה.

כתמיד, אני מבקש להודות לכם על השתתפותכם הערה והמועילה בתכני האתר, ומאחל לכם גלישה נעימה גם בעתיד. אשמח לקבל את תגובותיכם באמצעות מנגנון התגובות שבאתר או בפניה אישית.

שלכם
בעז נכטשטרן
עורך ראשי