וירא אליו ה' באלני ממרא והוא ישב פתח האהל כחם היום. וישא עיניו וירא והנה שלשה אנשים נצבים עליו וירא וירץ לקראתם מפתח האהל וישתחו ארצה.

הדא הוא דכתיב 'וישא עיניו וירא והנה שלשה אנשים נצבים עליו', 'וירא' בשכינה 'וירא' במלאכים.

על פי זה, ניתן להבין באופן נוסף את דברי חז"ל: "גדולה הכנסת אורחין - מהקבלת פני שכינה". המ"ם היא מ"ם המתוך. פירוש הדברים הוא: איזו הכנסת אורחים היא גדולה ובעלת ערך? אותה שבאה מתוך הקבלת פני השכינה, ומתוך ההבנה שדווקא המפגש עם השכינה מוליד את תשומת הלב לסביבה ולאורחים.

[1] בראשית י"ח, א'-ב'.

[2] בראשית רבה פרשה מ"ח, ט'.

[3] שבת קכ"ז ע"א.