שלום לכם, ילדים יקרים.


ניסיתי. שאלתי מספר ילדים. הם ראו במדינה עניין חילוני, כללי. אומנם, היה מי שנזכר שיש "תפילה לשלום המדינה" אותה אומרים בשבת. אומנם היה מי שזכר שיש תפילה מיוחדת ליום העצמאות. אבל, בדרך כלל אנו חושבים שהמדינה איננה חלק מעולמנו ה"דתי".
אבל, זה לא נכון! אנו, בני הציונות הדתית, תלמידי תלמידיו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק, רואים במדינה הנפלאה שלנו ערך דתי! כשאבא ואמא הולכים להצביע ביום הבחירות הם מקיימים מצווה!

התורה שלנו לא נועדה כדי שיחידים ישמרו עליה! התורה לא נועדה כדי שהמשפחה תחיה על פי מה שכתוב בתורה. אפילו לא כדי שכל תושבי השכונה או הישוב ינהגו כהלכה. החידוש של תורתנו הוא במה שהיא תורה של כל הציבור, של כל האומה! "ומי כעמך ישראל גוי אחד בארץ"!
רק כשהאידיאלים הגדולים שלנו באים לידי ביטוי בכל תחומי החיים: בהקמת צבא, שלטון צודק ומוסרי, כלכלה הדואגת לעשירים ולעניים, תרבות יהודית שורשית ולא חיקוי זול של התרבות המערבית, חינוך יהודי עמוק לכל, רק אז אנו זוכים לגלות את העוצמה והיחודיות שבאמונתנו. לכן, ההשתתפות בבחירות היא ביטוי ליחס שלנו למדינה המיוחדת שלנו.
זאת ועוד, מצוות רבות תלויות בישיבה של עם ישראל בארץ ישראל. האם חשבתם כמה מצוות תלויות בארץ אל)? תרומות ומעשרות, ערלה, שביעית, כל המצוות התלויות בבית המקדש, ועוד
לכן, אנו חשים שיש קדושה במדינה שלנו. לכן, אנו מתרגשים שזכינו לחיות בה. אנו, בני הציונות הדתית, משולבים בכל תחומי החיים. אנו מחנכים אתכם להיות גדולי תורה אך גם מפקדים גדולים הנאמנים לעמם, מדענים, רופאים, אנשי חינוך, אומנים ושחקנים, ספורטאים, חקלאים, תעשיינים, ומה לא?!

אומנם, הדרך ארוכה! אומנם, יש לנו חלומות על המדינה הרצויה. מדינת ישראל היא "ראשית צמיחת גאולתנו!". אבל, לראשית, להתחלה, יש ערך עצום. אנו מתקדמים והולכים לקראת מימושם של חלומות גדולים.
פגשתי סבא אחד שסיפר לי כמה התרגש ביום בו נכדו סיים קורס קצינים. שאלו אותו: "סבא, למה אתה כל כך נרגש?! סה"כ קורס קצינים!". ענה להם הסבא: "רק לפני ששים שנה שכבתי על הקרקע וחייל גרמני כיוון אלי את נשקו. באידיש, בלי שהחייל יבין, מלמלתי: "עוד יבוא יום והנכד שלי יהיה חייל בצבא יהודי". אז, באותו רגע, זו הייתה אמירה מטורפת, חסרת הגיון. והנה, חלפו שנים והנכד של מפקד בצבא יהודי!"
לפעמים אנו לא יודעים להעריך את הפלא הגדול של הקמת המדינה. את הערך הגדול של מימוש כל החלומות בני אלפיים שנות גלות במדינה שלנו.
בכל יום, ובפרט ביום הבחירות, עלינו להודות לה' על הקמתה של המדינה, לחדד את היחס הרוחני שלנו אליה, ולשמוח על היותנו חלק מציבור המבין את משמעותה ומרכזיותה של המדינה בחיינו.