פעולה לשבט נבטים בנושא עליה וקיבוץ גלויות.

  1. החניך ידע ויבין כי תהליך חזרת עמ"י לארצו בא לבטא את הצורך המיוחד של עמ"י להיות יחד ומאוחד בא"י, וכן שעובדה זו היא הנותנת לעמ"י את עוצמתו המיוחדת.
  2. החניך יבין וילמד שגאולת ישראל קשורה בקשר ישיר ובסיסי לקיבוץ גלויות שהוא כינוס עמ"י כולו בארצו, תהליך המתגלה ממש לנגד עינינו.
  3. החניך יבין שהכדור בידיים שלנו- אם לא נקלוט את העולים במהרה וכראוי, יתכן שהעולים יפסיקו לבוא לארץ או יחפשו מקום אחר לחיות בו, ואנו נפסיד הזדמנות פז לשיבת העם לארצו.


  1. המדריך יפזר ברחבי החדר קטעים המבטאים את עליית ושיבת עמ"י לארצו (נספח מספר 1). המדריך יבקש מהחניכים להסתובב בחדר ולהתרשם מהקטעים.

המדריך יפנה לחניכים בשאלה:
מה משותף לכל הקטעים?
לאחר שהחניכים אמרו שכל הקטעים מדברים על עליה, המדריך יפנה לחניכים בשאלה:
מדוע חשוב וצריך שעמ"י יהיה דווקא בא"י? אולי עדיף שנתפזר בכל העולם, מה רע שיש לנו אנשים בכל מקום בעולם, להפך- זה דבר חיובי, לא?
  1. המדריך יחלק לכל חניך שיפוד ויבקש מהחניך לשבור אותו. לאחר מכן, המדריך ייקח ערימה של שיפודים ויבקש מאחד החניכים לשבור את השיפודים כשהם בערימה. המדריך יפנה לחניכים בשאלה:

מדוע היה קשה לשבור את הערימה?
  1. המדריך יקריא לחניכים את המכתב של מרינה (נספח מספר 2). לאחר קריאת המכתב המדריך יפנה לחניכים בשאלה הבאה:

מה אנחנו יכולים לעשות כדי שמרינה תישאר בארץ?
המדריך יחליט ביחד עם החניכים מה כל השבט יכול לעשות כדי לעזור לעולים (לדוגמא- לאסוף בגדים, צעצועים וכד', ללכת לשדה תעופה ולקבל את פני העולים, ללכת למרכז קליטה ולעשות פעילות כלשהי משותפת).



בפעולה זו עסקנו בתופעת שיבת ציון וקיבוץ הגלויות המתרחש לנגד עינינו ובשנים האחרונות בכלל.
בבואנו לדבר על הגאולה ראוי שנדע כי נושא זה הוא מהיסודות המרכזיים עליהם בנוי חזון הנביאים, הכותב פעמים רבות על תהליך קיבוץ עמ"י בארצו ועל החזרה הביתה- לארץ ישראל.
בתחילת הפעולה ראינו מגוון של כתבות וקטעים על כינוס עמ"י אט, אט בארצו.
אם ננסה להבין תופעה זו נראה בוודאות כי יש כאן תהליך אלוקי הבא לקדם ולהביא את הגאולה ממש, עפ"י הבטחת הנביאים.
ניסנו לחשוב בפעולה:
* מדוע כל-כך חשוב שעמ"י יהיה כאן יחד בארצו,
* מדוע זה כ"כ משמעותי לבואה של הגאולה?
ראינו שכאשר עמ"י נמצא יחד, "היחד" נותן כוח ועוצמה מיוחדת. ראינו שכאשר כל שיפוד ושיפוד בפני עצמו לא הייתה בעיה אפשרות לשבור אותו, אבל כאשר כל השיפודים התלכדו לאגודה אחת היה הרבה יותר קשה לשבור אותם. כמעט ולא היה ניתן.
משל זה משקף את עמ"י ממש. כאשר אנו מאוחדים יחד כגוף אחד בארץ שלנו כוחנו הוא גדול מנשוא.
אנו צריכים לחזק זאת על-מנת להגביר את הגאולה.
יהודים מכל קצוות הארץ חשים צורך מיוחד להיות ביחד, על עמ"י בא"י.
אכן בשביל להיות עם סגולה שעושה תפקידו בעולם שלכך אנו שואפים בגאולה עלינו לבנות את כוחנו ועוצמתנו זו .
נישא עיננו ונאה כי כולם נקבצים ובאים כנבואת הנביא אל ארץ הקודש . ונשמח תהליך זה מתרחש ממש לנגד עיננו ויכול להיות לנו חלק בו.
נזכור כי שכרינו יהא בזה שנגביר תודעתנו ומאמצינו ונשתדל יותר ביחס לעולים ובקירוב הלבבות בתחום זה. נדע כי חלק משמעותי בקליטת העולים תלוי בנו.
אנו נתקלים בעולים כמעט בכל מקום: ברחוב, בביה"ס, בשכונה, בבניין, במכות וכמעט בכל מקום. עלינו לשפר יחסינו ולעזור עד כמה שניתן ולו רק במילה טובה כדי לעודד את העולים להשתקע ולבנות בארץ ואף להביא את משפחותיהם.
ונפנים כי דרך זו היא הדרך הישירה למשאת ליבנו הגאולה.

! יומני היקר שלום!

היום, אחרי שבוע שאני נמצאת כאן בארץ הקודש הגעתי להחלטה סופית. אני רוצה לחזור הביתה לרוסיה.
לפני שהגענו לארץ הייתי בטוחה שיהיה לי כיף בארץ ישראל ושסוף סוף אני אגשים חלום שכבר שנים אני ומשפחתי חלמנו עליו. נראה לי שאבא ואמא גם לא כ"כ מרוצים אבל הם לא מדברים על זה לידנו ומנסים לעודד אותנו.
נראה לי שגם אחותי נטאשה מרגישה כמוני.
הילדים בכיתה מאוד לא נחמדים, והם מסתכלים עלי במבטים מוזרים, ומתלחששים כל הזמן ביניהם כשאני בסביבה.
אני צריכה עזרה בלימודים, ואפילו ילד אחד לא הציע לי את עזרתו.
אני גם מאוד רוצה לשחק בצעצועים של ארץ ישראל ועכשיו יש לאבא ואמא כ"כ הרבה הוצאות שאני אפילו לא מעיזה לבקש. אבל אני חושבת לעצמי- למה אף ילד לא יכול להזמין אותי לשחק איתו, מה- אני עד כדי כך לא נחמדה? מה ביקשתי- שיעזרו לי קצת, שישחקו איתי, שלא ידברו עלי מאחורי הגב?!
האם זו בקשה מוגזמת?!
ברוסיה כולם קראו לנו יהודים, אבל הבנו למה. כאן כולם מכנים אותנו רוסים- ולא ברור לנו למה, האם עשינו רע?! בסה"כ הארץ הזאת גם שלנו.
מתי שאחזור לביתי האמיתי ברוסיה, ואני מקווה שזה יהיה בקרוב, אני אספר לכולם שאנשים בארץ ישראל בכלל לא נחמדים, ואשכנע את כולם לא לעלות לארץ.
לפחות אני שמחה שאתה נשארת איתי יומני היקר.

לילה טוב!
מרינה.