למה דווקא ג'ינס?
יש לזה כמה תשובות ואניח בפניכם את התשובה המעצבנת ביותר, לא בגלל שאני רוצה להעציב מישהי, רק בגלל שזה נכון.

מה הוא הג'ינס שכבש את העולם?
מה הוא מסמל?
מאין הוא בא?

אין צורך לשם כך במחקר סוציולוגיאנרופולוגימדעי מרוכב מידי. כל מי שחי בארץ או בעולם לפני שלושים או ארבעים שנה, ידע היטב מהו הג'ינס. הרבה הרבה לפני שהחלה אופנת הג'ינס להתפשט בעולם הוא היה מוכר מכיוון אחר לגמרי. הוא סימל את החלוצים שכבשו את "המערב". אלה שנלחמו עם האינדינים. הקאבוי'ס שרדפו אחרי עדרי בקר במרחבי המערב הפרוע. הג'ינס היה אופייני ל"קאבוי" האמריקני בדיוק כמו שנוצות היו סמל של אינדיאני. בארץ הכירו אותו הילדים שרצו להתחפש לקאבוי, שני אקדחים, כובע רחב שוליים, עניבה אדומה וג'ינס ואתה קאבוי.
זה מחוספס. זה משופשף. אפשר לשבת איתו על האדמה. לישון איתו. לקום. "חקי משופר". אבל זה לא רק בגדי עבודה מחוספסים. זה מסמל סוסים, מרחבים, זיעה, גבריות, שליטה, חלוציות כל מה שגבר רוצה להיות.
שני יהודים חכמים הבינו שבתוך כל עירוני מרובע יש כמיהה לגבריות. הם אמרו לאנשים. אם אתה לא יכול להיות שם. לפחות תרגיש "כאילו" אתה שם. אתה לובש ג'ינס אתה מרגיש "גבר" - סוסים זיעה וכו'. הקימו חברה וגרפו מליארדים.

איך לא חשבו על זה קודם?
זה עוד נושא למחקר. אבל התוצאות מדברות בעד עצמם.

על פלח אחד של "שוק" הם לא חשבו. לא העלו על דעתם שהוא קיים מתחת לאפם.
הנשים.
הם לא העריכו נכונה את הכמיהה של נשים להיות כמו גברים. יוצרי ה"ג'ינס" לא העיזו להציע אותו לנשים. זה היה חפץ גברי מובהק. כשהעיזו אותו לנשים הוא הפך להיט עוד יותר מאשר אצל הגברים. וה"ג'ינס המשופשף" עולה על כולנה. המותג הגברי ביותר הפך להיות חפץ נשי. על כל מכנס גי'נס אחד שמוכרים לגברים נמכרים עשר זוגות ג'ינסים לנשים.
זו לא הצלחה של יזמיםמפרסמים מוכשרים. זו תעודת עניות הגדולה ביותר של ה"מהפכה הנשית" בימינו!
איך הצליחו לחנך דור שלם של נשים שכל ההצלחה היא ב"להיות כמו גברים"?
איך הצליחו לעקר מתוכם את כל הרכות עדינות?
איך הצליחו לחבר אותם לחספוס ולגסות של הבד הזה שנקרא ג'ינס?
זה יותר נוח. זה מתכבס בקלות. זה הולך עם כל דבר. זו לא הפרסומת שעבדה עלי אומרת כל אחת. אבל המספרים אומרים אחרת. ההשקעה בפרסומת של מכנסי הג'ינס מגיעה כמעט לממדי פרסומת של קוקה קולה, מליארדים של דולרים. כולם כולם הולכים בכוין אחד. והם עובדים עליך כמו על כולנו.
זה לא אומר שצריך היום לזרוק את כל הג'ינסים מהארון. זה לא אומר שצריך להעביר אותם לאחותלחברה. את זה היה צריך לעשות כבר אתמול. אבל אתמול אף אחד לא היה שומע לך. הנשים עסוקות במאבק הפמיניסטי שהדגל שלו הוא "להיות כמו גברים".
הדור הזה כבר עבר. המהפכה הנשית שלנו היא לא חיקוי של המהפכה הקודמת. היא יותר טובה. בדור שלנו המאבק הוא להיות נשיות ולהיות שוות.
"היי נשית" זו הסיסמה שלנו.
אנחנו נהיה,,, יותר נשיות.
יותר מאירות.
יותר אהבה.
יותר אמון.
יותר איכות בחיים.
זירקו את הג'ינס.
זירקו את המכנסים.
רק שמלות!!