בשמאל לא אהבו בלשון המעטה את הכרזת שר החינוך נפתלי בנט, על דוד בארי כזוכה בפרס ישראל על מפעל חיים. מה שבעיקר עצבן אותם, זו העובדה שהכבוד הגדול ניתן למי שמבחינת רבים אחראי להתחדשות היישוב היהודי בעיר דוד ואילו לשיטתם מדובר בגזען שחומס קרקעות פלסטיניות.

יו"ר סיעת מרץ ח"כ זהבה גלאון צייצה בטוויטר ואלה בציניות, "‏על איזה מפעל חיים זכה דוד בארי בפרס? על הניסיון לגונן על המחתרת היהודית או על ההשתלטות על נכסים פלסטינים במזרח ירושלים?".

חבר מפלגתה ח"כ עיסאווי פריג' אמר כי "מתן פרס ישראל לדוד בארי, כמוהו כמתן פרס לאלימות, לגזענות, להתגרות, להשתלטות על רכוש ולזלזול בחיי אדם. למרבה הצער הפרס הזה מתאים לדמותה הנוכחית של המדינה, מדינה שכמו שבארי דורס פלסטינים וחומס את רכושם, היא דורסת את ערכי החוק והמוסר, דורסת את כל מי שלא מתיישר לפי הקו הקיצוני והגזעני שלה".

מזכ"ל 'שלום עכשיו' לשעבר יריב אופנהיימר, אמר כי מדובר באדם שמפעל חייו הוא ''השתלטות על נכסים בשכונות ובכפרים של מזרח ירושלים מתוך רצון להתנחל ולמנוע פתרון בנינו לבין הפלסטינים. כל מי שמאמין בהיפרדות ובשתי מדינות, יודע שלא יהיה פתרון בלי פשרה גם בירושלים, דוד בארי עושה הכל כדי לטרפד זאת".

ח"כ זנדברג טענה כי "אם יש גורם אחד שאחראי באופן המובהק והמאורגן ביותר על תקיעת טריז במזרח ירושלים והחרבת העתיד המשותף שלנו והחרבת כל סיכוי להסדר מדיני זו עמותת אלעד, שבמו ידיה מובילה פינוי פלסטינים מביתם, התנחלות וייהוד סילואן וכל זאת תוך קבלת תרומות במאות מליונים מחברות הרשומות במקלטי מס".