חבר ועדת פרס ישראל, פרופסור משה בר אשר, יצא נגד המלצתו שלו להעניק את פרס ישראל למנכ"ל עמותת אלעד דוד בארי. כך פורסם אמש (רביעי) בחדשות 10.

לפי הפרסום, טוען בר אשר כי בארי, שדבר זכייתו בפרס לפני כחודש עורר הדים ומחלוקות במערכת הציבורית, הוצג בפני חברי הועדה כאיש א-פוליטי, זאת למרות שלטענתו של ראש הועדה הוא מעורב בפעילות שכזו מתוקף תפקידו.

לטענתו, מנכ"ל עמותת אלעד הוצג בדרך מניפולטיבית כמי שעוסק בעיקר בעניינים ארכיאולוגים. פרופ' בר אשר אמר כי הוא מרגיש מרומה שכן החלטתה העקרונית של הועדה היתה שלא לבחור אישים שמזוהים פוליטית.

יש לציין כי בארי המכונה דוידל'ה, פועל כבר שנים רבות לחידוש ההתיישבות היהודית בשכונת עיר דוד. הוא הקים את עמותת אלע"ד, הפועלת להעמקת הקשר היהודי אל ירושלים ובעבר הצהיר כי הוא תומך בשמירת יחסים טובים בין יהודים לערבים וכי הוא מנסה להמעיט בחיכוכים.

טיעוניו של בר אשר, כפי שפורסמו בערוץ 10, עשויים להיתקל בבעיה לאור נימוקי ועדת הפרס שבראשה הוא עומד, שפורסמו רק לפני כחודש. "לדוד (דוידלה) בארי", נכתב בהודעה הרשמית, "מוענק הפרס על תרומתו למדינה, בכינון המפעל היחיד שלו שהיה למפעל לאומי - עיר דוד. הפרס ניתן לו במלאות חמישים שנה לאיחוד העיר. הוא יזם, הקים, הוביל ומוביל את העשייה המבורכת שהפכה את עיר דוד לאתר מורשת, חינוך ותיירות לאומי ובינלאומי מן המעלה הראשונה. עיר דוד היא הגרעין ההיסטורי שממנו צמחה ירושלים - לבו של העם היהודי ומוקדו של ספר הספרים".

מועדת הפרס מסרה בתגובה לדיווח כי הוועדה בחרה את הזוכים בהתאם לקריטריונים כפי שעשתה כל השנים.