מלחמת חרבות ברזל: שבועיים חלפו מאז פרצה המלחמה ואחרי הירידה הדרמטית בהוצאות האשראי, בחברת שב"א מפרסמים היום (ב') כי חלה התאוששות בהוצאות האשראי במהלך השבוע השני של "חרבות ברזל". מנתוני חברת שב"א, עולה כי בשבוע השני של מלחמת "חרבות ברזל" חלה עלייה של 5.8% בסך ההוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי לעומת השבוע הראשון של המלחמה.

ירידה של 24.5% בהוצאות בשבוע השני ביחס לשבוע ממוצע

במהלך השבוע השני של המלחמה (בין התאריכים 15 עד ה21 באוקטובר 2023) סך ההוצאות של הציבור הגיע לסכום של 6.867 מיליארד ש"ח לעומת 6.489 מיליארד ש"ח בשבוע הראשון (8 עד ה-14 באוקטובר 2023). היקף ההוצאות בשבוע השני מהווה ירידה של 24.5% לעומת ההוצאות בשבוע ממוצע מתחילת שנת 2023 שעומדות על 9.096 מיליארד ש"ח.

הענפים שהתרסקו: בתי מלון, בידור ונסיעות

ענפים בולטים בהם נרשמו ירידות חדות בהיקף ההוצאות בהשוואה לממוצע הם בתי מלון ואירוח שספגו ירידה דרמטית של 67%, שני שליש, בהכנסות. אחריהם ענף הבידור והפנאי שאיבד 60% מההכנסות בימי שיגרה, וענף הנסיעות שהפסיד 57.5% מההכנסות הרגילות.

הענף שהרוויח: רשתות מזון

עוד עולה מנתוני חברת שב"א כי בענף המזון נמשכת העליה בהכנסות, גם ביחס לשבוע הראשון של המלחמה. רשתות המזון הגדילו את רווחיהם בשבוע השני של המלחמה, עם עלייה של 3.7% ביחס לשבוע שעבר, ועלייה של למעלה מ-45% מהכנסותיהם בתקופה זו בימי שגרה.