פחות משבוע לאחר שנפתחה וברשת החברתית החדשה ת'רדס מבית מטא יכולים להיות מרוצים לארח שעברה את רף מאה מיליון המשתמשים. גם בישראל רבים לא נשארו אדישים וגם אושיות רשת וותיקות פתחו חשבון ברשת החדשה. אך האם הרשת החדשה צפויה לכבוש גם בני הנוער בישראל ובכלל, מי הם האנשים אליהם מכוונת הרשת. בריאיון ל"חדשות כיפה" מסבירה ד"ר מור דשן, מרצה במחלקה למדעי המידע באוניברסיטת בר אילן, ובמסלול לתואר שני במכללה האקדמית ברמת גן, כי היא לא צופה את הפיכתה ללהיט בקרב בני נוער.

דשן מסבירה: "הממשק הוא בכל זאת טוויטרי, מבוסס טקסטים, אני לא רואה בני נוער מחפשים אפליקציות מבוססות טקסטים, הם רוצים טיקטוק, משהו ויזואלי שהרבה יותר מדבר אליהם, גם באינסטגרם הם כבר לא בהמוניהם".

ד"ר מור דשן, בגלל מאסק צילום: יח"ץ בר אילן

המהלך שיהיה שובר השוויון

דשן מדגישה כי עדיין מוקדם להבין את המגמות באפליקציה אך משיטוט ראשוני מסיקה כי "הפטפוטים הם ברמה של חבורת בני נוער שנקלעו יחד בפעם הראשונה לאיזו קבוצת וואטסאפ, זה מאוד ראשוני וזה תלוי מאוד במי ישתלט על הפלטפורמה, מי יגיע, מי יפתח". דשן  מביאה את הפוליטיקאים כדוגמי ואומרת: "האם יצייצו פה את הציוצים הרציניים שלהם או שישתפו תמונות שלהם שותים קפה, זה עוד מוקדם לראות לאן זה הולך".

מאסק, לאנשים נמאס. צילום: shutterstock

מה בכל זאת עלול להטות את הכף לטובת הרשת החדשה? דשן מסבירה: "אם כל אמני העולם יתגייסו ויכנסו לת'רדס אז אני אגיד שזה באמת משהו שובר שוויון, כרגע זה מענייין את אותם אנשים שצרכו מידע טוויטר".

מה יגרום לאנשים לעבור לרשת החדשה

אם כך, מה הדבר שיגרום לאנשים לנטוש את טוויטר הוותיקה לרשת החדשה? דשן מסכמת את זה בשתי מילים: אילון מאסק. "אני מעריכה שההתנהלות בטוויטר בחודשים האחרונים מאז שאילון מאסק רכש אותה גורמת לאי נוחות, היא הפכה להיות רשת מעצבנת. מאסק מתנגח עם כל העולם ואומר כל מיני אמירות לא ברורות על חופש הביטוי, משהו בטוויטר נהיה קצת רעיל וזה כבר לא כיף".

"בשבועות האחרונים" היא אומרת, "מאסק הגזים אפילו במושגים שלו ושיא השיאים הגיע כשהוא ביקש להגביל את כמות הציוצים למי שלא משלם". דשן מסבירה כי על הרקע הזה עלולה הרשת החדשה לצמוח: "אנשים בסך הכל רוצים נעים בגב, אנחנו מחפשים חוויה, אני חושבת שעל הבסיס הזה מרק צוקרברג בנה, שיש רצון מצד המשתמשים למשהו אחר".