הזמרת הצעירה ונציגת ישראל לאירוויזיון חוגגת היום (ב') את יום הולדתה ה-22. אתמול היא חגגה בהופעה מיוחדת בארנה, עם אושר כהן ואודיה, שאיחלו לה שלל ברכות. לרגל יום הולדתה, הכנו רשימה של עשר עובדות מעניינות שלא ידעתם על נועה קירל.

1. שינתה את השם בעצת רב

נועה קירל נולדה להורים אמיר ואילנה תחת השם נויה קירל. כשהייתה בת חודשיים התגלתה אצלה מחלת כליות, ובעקבות עצתו של רב הוריה החליטו לשנות את שמה לנועה. בגלל אותה המחלה, לקירל יש כליה אחת שהפסיקה לגדול בגלל חיידק.

2. לשיר הראשון שלה יש 11 מיליון צפיות

את השיר הראשון שלה קירל הוציאה לפני 8 שנים, כשהייתה בסך הכל בת 14. השיר "מדברים" נכתב על ידי הראפר איזי וכעת, שנים לאחר הפריצה של הזמרת הצעירה, הוא עומד על 11 מיליון צפיות ביוטיוב.

3. הסדרה הראשונה שהיא השתתפה בה היא "פושרז"

רבים מכירים את קירל בזכות הלהיטים הגדולים שלה או דרך הסדרה בכיכובה, "כפולה", אך זו לא הייתה הסדרה הראשונה בה קירל כיכבה ואפילו לא השנייה. הזמרת הופיעה לראשונה על המסך בתכנית "פושרז", העוקבת אחר הורים שדוחפים את ילדיהם להצלחה בתחומים שונים. לאחר מכן היא השתתפה ב"יום בחיי" ו"אחותי קפצה כיתה", ורק מאוחר יותר כיכבה בתפקיד הראשי בכפולה.

4. השופטת הצעירה בעולם

בשנת 2018, בעודה בת 17 בלבד, נועה קירל נבחרה לקחת חלק בפאנל השופטים של תכנית הכשרונות "גוט טאלנט". הצעד הזה הפך אותה לשופטת הצעירה של הפורמט בעולם.

גוט טאלנט צילום: shutterstock

5. שברה את שיא הזכיות בפרסי המוזיקה של MTV

נועה קירל זכתה בפרס "המופע הישראלי הטוב ביותר" של MTV חמש פעמים ברציפות בין השנים 2017-2022, שיא הזכיות הגבוה ביותר בקטגוריה הזו.

6. השתתפה בקמפיין עם ביבי

לפני כמעט שלוש שנים, כשהקורונה הייתה הבעיה המרכזית בעולם, הזמרת הצעירה לקחה חלק בקמפיין הסברה משעשע לצד ראש הממשלה המכהן, בסיומו הם צילמו ביחד סטורי מזמר.

7. לא התקבלה לבית ספר למוזיקה

הזמרת הצעירה חשפה בעבר שניסתה להתקבל לתכנית "בית ספר למוזיקה" כשהייתה בת 10, ולא עברה את המבחן הסופי. פחות מעשור לאחר מכן היא דווקא הופיעה בתכנית, אך הפעם בתור אחת המורות של הזמרים הקטנטנים.

8. הקליפ של "drum" צולם בתאילנד

השיר "drum" יצא בשנת 2019 והיה השיר הראשון של קירל באנגלית. הקליפ המושקע, בהשתתפותו של יהודה לוי, צולם בהפקה מיוחדת בתאילנד.

מתוך הקליפ "drum" צילום: צילום מסך יוטיוב

9. מקום 12 בישראליים הנעקבים ביותר

חשבון האינסטגרם של נועה קירל מונה 1.3 מיליון עוקבים ושם אותה במקום ה-12 ברשימת חשבונות האינסטגרם הישראליים הנעקבים ביותר, מקום אחד מתחת לעמוד של "ישראל בידור".

10. יש בספארי נמרה על שמה

בספארי נוהגים לתת לחיות רבות שמות של מפורסמים, ובדצמבר 2022 הגיעה תורה של נועה קירל. למרות שהלהיט הגדול של קירל נקרא "פנתרה", מי שקיבלה את השם "נועה קירל" היא דווקא נמרה.