המשך החקיקה של הרפורמה המשפטית על ידי הממשלה גוררת התנגדות רבה, וגורמים רבים, דתיים וחילוניים כאחד שחוששים מפני קיטוב, מעלים יוזמות על מנת למתן את המחלוקת בעם. בין השאר, קבוצה של ארגונים דתיים קראו אתמול להשהות את החקיקה וההפגנות עד לאחר יום העצמאות. 

"נצום להצלחתה של מדינתנו"

בתוך כך הרב דוד סתיו יצא היום (ג') בקריאה לקיים יום צום ביום רביעי, ערב ראש חודש ניסן, זאת בשל הקיטוב בעם, "בדרך כלל העם היהודי צם אחרי חורבן. הפעם אנחנו רואים איך החברה הישראלית, הולכת ומדרדרת לפי תהום", אמר הרב בסרטון שפרסם.

"אנחנו מבקשים להתפלל, לזעוק לצום, כך שראשינו ומנהיגנו ימצאו את הדרך להמשיך את המפעל העצום הזה של מדינת ישראל", ביקש הרב סתיו, והוסיף: "נצום להצלחתה של מדינתנו ולהצלחתו של העם שלנו, שבעזרת השם נדע לצאת מהמשבר שבו אנו נתונים".

ההפגנה בירושלים, נגד הרפורמה צילום: Shir Torem/Flash90

"כמנהג רבותינו, נצום 'יום כיפור קטן' בערב ר"ח ניסן"

ארגונים רבים ובהם רבני ורבניות בית הילל, תנועת הקיבוץ הדתי, וקואליציית ארגוני מאהל ההסכמות קוראים להצטרף לקריאתו של הרב דוד סתיו, ולקיים יום (או מחצית היום) של תענית ציבור מחר, יום רביעי,  כ"ט אדר.

"וּמִדִּבְרֵי סוֹפְרִים לְהִתְעַנּוֹת עַל כָּל צָרָה שֶׁתָּבוֹא עַל הַצִּבּוּר עַד שֶׁיְּרֻחֲמוּ מִן הַשָּׁמַיִם. וּבִימֵי הַתַּעֲנִיּוֹת הָאֵלּוּ זוֹעֲקִין בִּתְפִלּוֹת וּמִתְחַנְּנִים" נכתב מטעם הארגונים, "התענית היא קריאה לאבינו שבשמים 'אנא ה' הושיעה נא' ודרישה מהמנהיגים שלנו - אל תקרעו את העם, צאו להפוגה עד לאחר העצמאות" כך נמסר מטעם הארגונים, "כמנהג רבותינו, נצום 'יום כיפור קטן' בערב ראש חודש ניסן בתקווה שנזכה לרחמי שמיים. הצטרפו לחצי יום צום משותף לכל חלקי הציבור. כולנו יחד בתפילה למען אחינו, עמנו ומולדתנו".