כוחות גדולים של המנהל האזרחי ומג"ב פינו אתמול (ד') כרם סמוך לשילה, מהלך שגרר גל תגובות נזעמות ועימות פומבי בין השרים גלנט וסמוטריץ'. שני אירועים חריגים מלבד הפינוי עצמו, היו האלימות הקשה בה נקטו השוטרים וכן, חסימת תנועתה של חברת הכנסת לימור סון - הר מלך בניגוד לחוק. לאחר מכן טענה חברת הכנסת כי היא אף הותקפה מינית באירוע הקשה.

בעקבות המקרה, מנכ"לית ארגון קולך, שרון בריק-דשן ועו"ד ליאת קליין מארגון כדת וכדין, שלחו מכתב לשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר בו דרשו כי בפינויים הבאים, שוטרות של מג"ב יפנו את המפונות. "הבוקר חזינו במראה המטריד של מעגל שוטרים המנסה לפנות את ח"כ לימור סון הר מלך באזור שהוכרז סגור. מקרה זה אינו יחיד בו נשמעות טענות על הטרדות מצד שוטרים במהלך פיזור הפגנות או פינויים. אנו סבורות כי מקרה זה מאושש עד כמה חשוב חידוד הנהלים במהלך פינוי על ידי כוחות המשטרה".

צילום: צילום מסך קולך

"יש לשלב שוטרות במהלך פינוי של גורמים אזרחיים"

עוד הוסיפו וכתבו כי " לשיטתנו חשוב לחדד את הנהלים ולקבוע כי ככל הניתן פינוי של נשים ייעשה על ידי שוטרות - נשים, ולא על ידי גברים, ובכל מקרה לקבוע כי יש לשלב שוטרות במהלך פינוי של גורמים אזרחיים, כך שלא יווצר מצב שפינוי אזרחים או פיזור הפגנה נערך על ידי גברים בלבד".

הארגונים סיימו "אנו קוראות לך לחזק את השוטרות ובמקביל להבהיר בנהלים כי יש לצמצם את הפגיעה באזרחיות ובאזרחים, ובפרט למנוע תופעות של הטרדה על ידי כוחות המשטרה".