פרויקט ההסברה שהשתתף בו האנימטור דורון תשובה ואחרים עוסק בהשלכות הסכם השלום עם מצרים ונועד כדי לתת גם מענה לשאלות מדיניות בנוגע למסירת שטחים כפי שעלו לאחרונה בגבול הימי עם לבנון  וכפי שגם עלו  מאז מסירת סיני  רצועת עזה ויישובי צפון השומרון.

לדברי יוזמי הפרויקט: "מטרתנו היא לקבור את הרעיון של מסירת שטחים תמורת הסכמים מדיניים מתוך הבנה שהיפרדות משטח רק גורמת לתיאבון בקרב אויבינו ולא מביאה לשלום וביטחון אמיתי למדינת ישראל".

במסגרת הפרויקט הופק סרטון אנימציה שמנסה לענות על השאלה האם פינוי סיני בהסכם השלום עם מצרים הוא הישג חסר תקדים שצריך לשחזר בסכסוכים נוספים או לחילופין אסון מדיני שהשלכותיו עלולות להיות הרות אסון בעתיד בגלל קני טרור ויחסי כוחות צבאיים שמתפתחים לרעתה של ישראל בשטחים שפינתה.

שבירת המיתוסים

לדברי מפיקי הפרויקט: "ישנם מיתוסים שנפוצו בשנים האחרונות בנוגע להשלכות הסכמי השלום, השקענו מאמץ גם בהתמודדות איתם כדי לתת לציבור שיקוף עם המציאות המורכבת בשטחים שפונו". בסרטון הראשון עסקנו בשאלה "האם אין סכנה קיומית לישראל מול מצריים מאז פינוי סיני בגלל עליונות אווירית של ישראל".



הפרכת המיתוס בסרטון השני היא עיסוק בהנחת היסוד "אם מצרים לא נלחמו 50 שנה, מדוע שילחמו שוב עם ישראל".

https://www.youtube.com/watch?v=UfWHSYCbqU

גם  סא"ל (בדימוס) אלי דקל שירת בעבר כראש ענף מחקר השטח והיעדים בחטיבת המחקר באגף המודיעין ייעץ ליוזמי הפרוייקט במהלך העבודות על הסרטונים.

לדבריו: "הידע של רוב הציבור בישראל, כולל חוקרים באקדמיה, בכל הקשור למתרחש במצרים הוא דל. הדברים אמורים במיוחד במסמכו של הנספח הצבאי להסכם השלום. הסכם השלום קובע שסיני תפורז מכוחות צבא משמעותיים, והציבור אינו מודע לעובדה שסיני ובמרחב התעלה נבנית תשתית צבאית ומוחזקים כוחות צבא רבים. כך, למשל, מאז שנת 2004 גדל מספר המעברים (גשרים מסוגים שונים ומנהרות) על תעלת סואץ בכ-1,000% (מ-6 מעברים ל-59).

דקל הוסיף: "מאז שעבד אל פתח א-סיסי תפס את השלטון במצרים, צבא מצרים מתחמש בקדחתנות במיטב כלי הנשק המיוצרים כיום בעולם"

מאז פרישתו משירות קבע המשיך לעסוק דקל במעקב אחר המתרחש במצרים בתחום הצבאי והכלכלי ומפרסם עשרות מאמרים והרצאות בנושא.