העליון הכריע: 20 שנה לאחר הקרב הקשה בג'נין במבצע חומת מגן, לוחמי צה"ל שלחמו בקרב מנהלים זה שנים ארוכות מאבק משפטי ארוך בסרטו של מוחמד בכרי, 'ג'נין ג'נין', שמכפיש את חיילי צה"ל תוך הוצאת דיבה ושקרים על הנעשה בקרב, כשהסרט כולו מומן על ידי הרשות הפלשתינית.

בית המשפט העליון דן היום (ד') בערעור שהגיש בכרי, בעקבות תביעת לשון הרע שהתקבלה נגדו בבית המשפט המחוזי. בפסק הדין בערעור נקבע פה אחד כי יש להטיל על בכרי אחריות בגין ארבע הקרנות של הסרט שבוצעו בין השנים 2012-2010.

אין אמת בעיקרם של הדברים שפורסמו בסרט ואין תום לב בהצגתם

עוד נקבע, בדעת רוב של השופטים שטיין ומינץ, כי יש להטיל על בכרי אחריות בגין פרסום הסרט באתר YouTube, וכי יש להותיר את הסעדים שנפסקו בבית המשפט המחוזי, ובכללם צו מניעה גורף האוסר על הקרנת הסרט בישראל, על כנם.

כזכור, בית המשפט המחוזי קבע לפני כשנתיים כי הסרט נאסר להפצה ולהקרנה בארץ בפסק דין תקדימי, שבו צוין כי "אין אמת בעיקרם של הדברים שפורסמו בסרט ואין תום לב בהצגתם". בתוך כך, הורו להחרים את כל עותקי הסרט בישראל, ובכרי אף חויב לפצות את חייל המילואים ניסים מגנאג'י שהשתתף בלחימה בסך 175 אלף שקלים.

גדעון סער: מברך על החלטת בית המשפט העליון 

סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער בירך את החלטת העליון: ״מברך על החלטת בית המשפט העליון לאסור על הקרנת הסרט ״ג׳נין ג׳נין״ וקובעת כי הסרט "כולל שקרים ובדיות ומהווה לשון הרע על חיילי צה"ל". נעשה צדק היסטורי עם לוחמי צה״ל, שפעלו בקרב הקשה שהתנהל בג'נין במבצע "חומת מגן" באופן מוסרי שאין דומה לו בין צבאות העולם״.