את עמותת "קול רנה" שהוקמה לזכרה של רנה שנרב, נדמה שאין ישראלי שלא מכיר. אך את התהוותה של העמותה, שהחלה בימים שלאחר הרצח, עשה דווקא מתניה שנרב, בן דודה של רנה. "לאחר הרצח של רנה, כשאביה של רנה היה מאושפז בבית חולים, הרגשתי שהשם עשה עלינו חושך גדול וחשבתי איך אנחנו ממלאים אותו באור", מספר מתניה שנרב, מנכ"ל העמותה. "דודים שלי, ההורים של רנה, הם אנשים צדיקים. יש להם מאחורי הבית חנות צדקה, שם הם היו עושים מעשים של חסד. בבית שלהם הם היו מארחים אנשים בימי שישי. רציתי לקחת את המודל הזה של החסד, ולעשות אותו בגדול".

תרמו כאן להמשך הפעילות לזכר רנה הי"ד

המאפיין בעמותת "קול רנה" הוא שהמיזמים מאפיינים מאוד את רנה, את הערכים שלה, את החלומות שלה ואת הדברים שאהבה לעשות. כל מיזם מתחבר באיזשהו אופן לרנה, ולכן מרגש כל כך. כיום, עם מעל עשרה מיזמים שונים שפונים לקהלים שונים ומרבים טוב בעם ישראל – בהחלט אפשר לומר שהעמותה משנה מציאות. בשנת תשפ"א נבחר להדליק משואה בטקס יום העצמאות אביה של רנה, הרב איתן שנרב, על פועלו במסגרת העמותה.

לזכרה של רנה הי"ד צילום: אלבום המשפחה - של רנה ושל הפעילות קול רנה

"במהלך השנה עסקנו בעיקר בהרחבה של מיזמים קיימים לעוד ערים ולעוד שכונות בישראל", משתף מתניה. "יש לנו פרויקט חדש שנכנס השנה, בשם "פק"ל רנה". הקמנו אותו יחד עם משפחת יונה מהיישוב חיספין שבגולן. הפק"ל הוא למעשה ארגז שממוקם במעיינות ובמסלולי טיולים ויש בו שקיות אשפה, פק"ל קפה, קצת אוכל, סכו"ם וכדומה. האמנו מאוד בפרויקט הזה והיום יש אותו בעשרות מסלולים בירושלים, בנגב, בגליל, ביו"ש". למרות שמדובר בחסד מרחוק, הישראלים מטיילים ורוחצים במעיינות ובמסלולים יכולים לכתוב מילים חמות. "אנשים מאוד אוהבים את זה. יש בפק"ל מחברת ואנשים רושמים לנו ומודים לנו ומספרים כמה שזה עזר להם".

אחד המיזמים הנפלאים בעמותה, מיזם שתואם כל כך את אופיה של רנה, הוא מיזם "שולחן שבת": שולחנות שבת במקומות שונים בארץ, המופעלים על ידי אנשים פרטיים וקבוצות במימון העמותה, ומאפשרים לקהלים מגוונים להגיע לארוחת שישי בחברת אנשים חדשים. "בשנה הקרובה נרצה להתמקד בשני פרויקטים חשובים, שלא פחות משאנחנו רוצים להביא אותם לעם ישראל – אנחנו מרגישים שהעם רוצה אותם", מספר מתניה, מנכ"ל העמותה. "פרויקט שולחן שבת ייעודי לרווקים, שיאפשר לרווקים ורווקות להגיע לארוחת שישי במוקדים השונים שלנו ולא רק ליהנות מארוחת שישי אלא גם לקבל הזדמנות להכיר. רנה מאוד אהבה את ארוחות השישי ואת השבת. מיזם נוסף שנרצה להרחיב הוא מיזם מצפים ומעיינות. היום יש לנו מעל 18 מצפים ומעיינות ברחבי הארץ - בנגב, בגליל, ביהודה ושומרון. גם זה, כמו כל המיזמים שלנו, מחובר לרנה. היא אהבה טבע ומעיינות, ונרצחה במעיין דני שליד היישוב דולב".

"בימים הקרובים העמותה תצא בקמפיין מימון המונים שיאפשר לה להמשיך להפעיל את מפעל החסד הענק שלה, שמרבה טוב ואור בעם ישראל. "לפני שנה השגנו סכום מרשים במימון המונים, והיינו בטוחים שיהיה לנו שקט להמשיך לפעול במשך כמה שנים. אלא שכל הפרויקטים צמחו משמעותית, והייתה דרישה של השטח להרחיב את המיזמים. וזאת באמת המטרה. השנה אנחנו רוצים להכפיל את ההישג כדי לעשות יותר ולהרבות עוד ועוד טוב. העם צמא לזה, וזאת ההנצחה הטובה ביותר לרנה, שהייתה אדם של חסד ונתינה".

תרמו כאן להמשך הפעילות לזכר רנה הי"ד

צילום: אלבום המשפחה - של רנה ושל הפעילות קול רנה