בשבוע שעבר יצא משה סעדה, סגן ראש המחלקה לחקירות שוטרים לשעבר, במתקפה חסרת תקדים נגד שי ניצן, רוני אלשיך וגורמים נוספים שלדבריו התנהלו בנורמות עברייניות. ביום ראשון האחרון, התראיין המפכ"ל לשעבר וקרא לסעדה שקרן. היום (ג') מגיב סעדה לאלשיך.

"כותרת צעקנית ומאכזבת"

"כותרת צעקנית ומאכזבת בעיתון ישראל היום מריאיון שנתן רוני אלשיך לנטעאל בנדל טוענת 'לא איימתי בפירוק מח"ש. סעדה שקרן'. ובכן, להלן הנתונים", פותח סעדה. הוא מצטט דו"ח של אורי כרמל בפרשת אום אל חיראן ומוכיח כי אכן אלשיך איים בפירוק מח"ש.

 רוני אלשיך ושי ניצן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"רק במבט לאחור מבעד למרחק הזמן והמקום, הלך והשתקף לנגד עיני מה שנחזה בדיעבד להיות מהלך סדור ושיטתי שתכליתו, כך מסתמן, הייתה לכרסם במעמדה של מח"ש כ'שומר הסף' המופקד על חקירות משטרה, ולהבאיש את ריחה בעיני הבכירים העומדים בראש המערכת",  מצטט סעדה מהדו"ח של אורי כרמל. 

מנדלבליט וניצן צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מפכ"ל המשטרה שצריך היה לשמוח ולהודות על שמירת החוק

סגן מח"ש לשעבר טען כי בזמן כהונתו פעל כנגד שוטרים מואשמים ותהה מדוע מפכ"ל המשטרה, שאמון על שמירת החוק, אינו שמח על מהלכיו. "כסגן ראש מח"ש, וכמנהלה בפועל, הבאתי בתוך שנים ספורות להאשמתם בפלילים ולפיטוריהם של קציני משטרה בכירים, ביניהם כמה ניצבים, שסרחו בפרשיות עבירות מין ואחרות".

 

סעדה המשיך: "מפכ"ל המשטרה - שצריך היה לשמוח ולהודות על שמירת החוק והניקיון בצמרת ארגונו - בחר במקום זאת לעשות ככל אשר ביכולתו כדי להחליש את המחלקה ולסרסה ולמנוע ממנה לחקור ולהגיש כתבי אישום נגד שוטרים שפשעו".

סעדה סיים את דבריו בשאלות כלפי מערכת המשפט. "מדוע היועמ"ש לשעבר מנדלבליט שתק ועדיין שותק? מדוע שי ניצן, שהגדיר במסרון את התנהלות המפכ"ל בעניין זה כ'שערורייתית', מצא לנכון לאחר מכן לתת לו גיבוי מלא? מי משקר? מי שתק? מי גיבה ומדוע? לי התשובה ברורה וחד ערכית", סיים סגן מח"ש לשעבר.