אזרח ישראלי בשנות הארבעים לחייו נפצע היום (ג') באורח בינוני בפיגוע דקירה בשכונת רמות על ציר גולדה מאיר בירושלים. מפרטי האירוע עולה כי המחבל שנסע בקו 137 מכיוון גבעת זאב לירושלים  החל לדקור לפתע את אחד מנוסעי האוטובוס באמצעות מברג.

נהג האוטובוס בלם את האוטובוס ופתח את הדלתות. בשלב זה החלו נוסעים לרדת מהאוטובוס, ביניהם המחבל שהמשיך לנסות לפגוע בנוסעים. אזרח שחלף במקום באותו הזמן והבחין במתרחש, ניסה לפגוע במחבל במטרה להפסיק את מעשיו ואזרח נוסף שנקלע למקום, צלם העיתונות משי בן עמי, ביצע ירי לעבר המחבל ונטרל אותו. בהמשך פונה המחבל לקבלת טיפול רפואי בבית החולים במצב בינוני. 

המחבל, פלשתיני מרמאללה בשנות הארבעים לחייו היה בעל היתר BMC, שניתן לאנשי עסקים בכירים שרשאים להיכנס לשטח ישראל, לפעמים גם עם רכבם. מכסת ההיתרים נקבעת על ידי הדרג המדיני ולמחזיקים בהיתר ניתן לצאת לחו"ל דרך נתב"ג ללא צורך בביצוע אבחון פרטני. 

צילום: ליאור הראל, תיעוד מבצעי מד"א

"התוצאה הייתה עלולה להיות קטלנית הרבה יותר"

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הגיע לזירה וקיים הערכת מצב עם המפקדים במהלכה קיבל סקירה והטיל את חקירת הפיגוע על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים. 
בתום הערכת המצב שקיים בזירה, ציין מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן כי מדובר בתזכורת נוספת לטרור עמו אנו מתמודדים. "התוצאה של הפיגוע הערב הייתה יכולה להיות קטלנית הרבה יותר, והמחבל נוטרל בראש ובראשונה בזכות נחישות וגבורה של אזרחים שעברו במקום, נאבקו עמו ופעלו לנטרלו. ערנותם ואומץ לבם מנעו פגיעה נוספת בחפים מפשע. נמשיך להיאבק בטרור ובמחבלים באשר הם, למען שלומו ובטחונו של הציבור".

&ab_channel=KipaVod