בבחירות שהתקיימו בצרפת ב-19 ביוני ספגה מפלגת השלטון של עמנואל מקרון מהלומה קשה כאשר איבדה את הרוב בפרלמנט. 37 מושבים עברו ממפלגת השלטון לטובת התחזקותם של מפלגת הימין הקיצוני של מארין לה פן מחד, ושל מפלגות השמאל הקשה מאידך. אמש (ג') זכתה מפלגתו של מקרון למעט קורת רוח כשהצליחה למנות את יעל בראון-פיבט ליו"ר הבית התחתון בפרלמנט הצרפתי, הידוע גם בשם "האסיפה הלאומית". הבית התחתון הוא אחד משני בתי הפרלמנט הצרפתי ובו חברים 577 נציגים הנבחרים בבחירות אזוריות.

צפו בהכרזה על מינויה של בראון-פיבט ליו"ר:

בראון-פיבט בת ה-51, עו"ד במקצועה, היא האישה הראשונה שממונה לתפקיד. היא נכדתם של מהגרים יהודיים מגרמניה ופולין שבחרו לצרפת בעקבות עליית האנטישמיות בשנות ה-30. בראון-פיבט נשואה ואם לחמישה ילדים ובעבר ציינה כי הגם שאיננה מקיימת את רוב מצוות היהדות - היא מקפידה לחגוג את החגים היהודיים כפי שנהגו אביה וסבה.

בראון-פיבט, אם לחמישה, התייחסה בנאום ההכתרה שלה להחלטת בית המשפט העליון האמריקאי להפוך את פסק הדין רו נ' ווייד ולאסור על הפלות וכינתה אותה "אכזרית". עוד הוסיפה כי "אין לקחת שום דבר כמובן מאליו. ההיסטוריה עשתה התקדמות גדולה אבל היא תמיד תחת איום להתהפך".

יש לציין שמינויה של בראון-פיבט מגיע לאחר מינויה של אישה נוספת ובעלת שורשים יהודיים לתפקיד בכיר בממשלת צרפת כאשר בחודש שעבר מונתה אליזבת בורן, בתו של ניצול אושוויץ, לעמוד בראשות ממשלתו של מקרון.