הלחץ עשה את שלו: בעקבות דרישת מפלגת העבודה וישראל ביתנו בהובלת רם שפע ויבגני סובה, ועדת הכנסת החליטה לפצל את מימון המפלגות מחוק פיזור הכנסת ולקדם בשלב זה רק את פיזור הכנסת ללא העלאת מימון המפלגות. ביממה הקרובה השופטת בדימוס איילה פרוקצ'יה העומדת בראש הוועדה הציבורית לקביעת מימון המפלגות, תגבש את עמדת הוועדה.

הדברים מגיעים בעקבות התנגדות העבודה וישראל ביתנו להגשת הצעת החוק להגדלת יחידות מימון הבחירות לכנסת ה-25, בדומה לעמדתה של השופטת בדימוס פרוקצ'יה. יחידת המימון עומדת כיום על 1.38 מיליון שקל לח"כ והיא תוגדל ל-1.66 מיליון שקל. כעת הוחלט לפצל בין ההצבעה על פיזור הכנסת להצבעה על העלאת המימון.

המשמעות המיידית של הגדלת המימון היא תוספת של כרבע מיליון שקל לחבר כנסת. כלומר: תוספת עלות לכנסת של 35 מיליון שקל. העלות הכוללת של מימון הבחירות צפויה להגיע לכ-200-250 מיליון שקל. הסיבה להגדלת המימון היא שהמפלגות נמצאו בחובות בשל ארבע מערכות הבחירות הקודמות בהיקף כולל של 155 מיליון שקל. 

יו"ר הוועדה הציבורית לקביעת מימון המפלגות השופטת, הביעה התנגדות למהלך החקיקה החפוז של חברי הכנסת שמבקשים לעשות זאת עד מחר בערב, עם ההצבעה בקריאה שנייה ושלישית על פיזור הכנסת.

היועצת המשפטית של הכנסת שגית אפיק אמרה לוועדה כי "עמדנו על כך שתעשה הזמנה מסודרת לוועדה הציבורית". פרוקצ'יה השיבה כי "הצעת החוק הגיעה אלי לפני שעתיים, זה קשה. זה משחקי מילים. אנו לא נקיים דיון בהול שאין פה טעם. אנו צריכים לכנס את נציגי הסיעות לשמוע כל סיעה לקבל נתונים ברורים של חשב הכנסת להתייעץ עם מחלקת מחקר. אין שום סיבה בעיניי מדוע לקשור זאת לפיזור כנסת. אנו מוכנים לקחת על עצמנו לוח זמנים מאוד צפוף אבל לעשות כמו שצריך לא לשחק במילים. הוועדה יכולה לקבוע עמדתה בתוך שבוע".