רבות מאיתנו סבורות כי הסימנים הראשונים והבטוחים ביותר להיריון הם הקאות פתאומיות, וכמובן – פספוס של המחזור החודשי. יש אמת בדבר, אך המציאות היא, כמובן, הרבה יותר מורכבת. הריונות רבים כלל אינם מלווים בהקאות, ודימומים בהיריון עשויים להיות עניין שבשגרה. אז איך לדעת שאת בהיריון? 

ובכן, סימנים להיריון יש הרבה, אך בשלבים המוקדמים ישנו רק דבר אחד שיבטיח לך מעבר לכל ספק שאת בהיריון: בדיקת דם. אך עד שתוכלי להגיע למרפאה, לפנייך רשימה של שבע תופעות שעשויות לבשר שהחסידה בדרך. 

1. הפסדת מחזור

כן, זהו הסימן המובהק ביותר להיריון. מחזור הוא התהליך שבו ביצית שלא הופרתה יוצאת מהגוף, יחד עם שאריות רירית רחם. כאשר ביצית מופרת – כלומר, כאשר היריון מתחיל להתפתח – המחזור החודשי נפסק. עם זאת, גם במהלך השבועות הראשונים להיריון את עלולה לחוות דימום קל ואפילו לסבול מכאבי מחזור. זוהי תופעה הנקראת דימום השתרשות, שמתרחשת כאשר הביצית שהתחברה לדופן הרחם מביאה לקריעה של כלי דם קטנים. דימום השתרשות מאופיין בדימום קל יותר מזה המתרחש בעת המחזור, וצבעו בדרך כלל ורדרד או חום בהיר. מדובר בתופעה שאינה מסוכנת ואין לה השפעה על מהלך ההיריון, אך בכל מקרה של דימום כדאי להגיע לבדיקה רפואית כדי לוודא שהכול בסדר. 

2. שדיים רגישים

השינויים ההורמונליים המתרחשים במהלך ההיריון עשויים לגרום לתחושות של עקצוץ, נפיחות או כאבים בשדיים. בדרך כלל מדובר בכאבים קלים, אשר חולפים לאחר מספר שבועות. ייתכן אף כי תבחיני בכך שהעטרה (העיגול שמקיף את הפטמה) משנה את צבעה או שוורידים מופיעים על גבי השדיים. 

3. בחילות והקאות

בחילות מלוות נשים רבות במהלך השליש הראשון להריונן. לעיתים קרובות מכנים את התופעה בשם "בחילות בוקר", אך האמת היא שהן יכולות להופיע בכל שעה ביום, ולעיתים (אך לא תמיד) להיות מלוות בהקאות. למרות שמדובר בתופעה נפוצה ביותר, המקור שלה אינו ברור לחלוטין, אם כי נראה שיש לו קשר להורמוני ההיריון. בדרך כלל הבחילות חולפות בתחילת או באמצע השליש השני להיריון. 

4. עייפות

הורמון הפרוגסטרון, נוסף על האנרגיה הרבה שמשקיע הגוף בגידול החיים החדשים, גורמים לעייפות רבה בחודשי ההיריון הראשונים. התשישות עשויה להיות כה כבדה, שנשים רבות חושבות שהן חולות בתקופה זו. עבור אחרות, מדובר בישנוניות קלה בלבד. 

5. מתן שתן מוגבר

בתקופת ההיריון, נפח הדם בגוף עולה, והכליות עובדות שעות נוספות. אם את מוצאת את עצמך רצה באופן תדיר, פתאומי ולא אופייני לשירותים, ייתכן כי הדבר מורה על תחילתו של היריון חדש. 

6. רגישות לריחות

זהו תסמין מפתיע במיוחד, שמופיע כבר בשבועות הראשונים להיריון. ייתכן שתחושי כי חוש הריח שלך משתפר, או שאת מפתחת סלידה מריחות מסוימים – אפילו כאלה שאהבת בעבר. קפה, מרכך כביסה, חלב או פירות הדר – כל אחד מהריחות הללו עשוי לגרות את חוש הריח הרגיש שלך, ואולי אפילו לשלוח אותך לרוקן את קיבתך בשירותים. 

7. שינויים בהרגלי האכילה

האף הרגיש שלך, בשילוב עם ההורמונים המשתוללים, עשויים להיות אחראיים גם לשינויים בחוש הטעם שלך. את עשויה למצוא את עצמך משתוקקת למאכלים מסוימים, או חשה סלידה עזה מאחרים. ייתכן שאת סובלת מתיאבון מוגבר או מופחת, או שאת רעבה בשעות לא אופייניות של היום. נשים רבות אף מדווחות כי הן חשות טעם מתכתי בפה במהלך כל היום. כמו רוב התסמינים המוקדמים – גם זה בדרך כלל חולף עם סיומו של השליש הראשון.