עם כל הכבוד למבצעי הניקיון של פסח, בית נקי הוא לא זבנג וגמרנו. המרחב הביתי הוא מקום שמתלכלך באופן קבוע: כניסה ויציאה של בני הבית מכניסה אל תוך הבית אבק ולכלוכים מבחוץ, במטבח מתפזרים פירורים וקליפות קטנות עם כל הכנת ארוחה, והנסיכים הקטנים משאירים סימני אצבעות שמנוניות על כל משטח מידי יום. אם לכלוך ובלגן מבקרים אתכם באופן שגרתי, יש להחזיר להם במטבע שלהם: שגרת ניקיון קבועה. כיצד? אספנו עבורכם מספר נקודות שיסייעו לכם לשמור על המרחב שלכם נעים ונקי לאורך השבוע באמצעות אימוץ מספר הרגלים פשוטים.

בוקר וערב

נקו מיד עם הקימה, ולפני השינה. מעבר לעובדה ששינה במרחב נקי עשויה להיות איכותית, עמוקה וטובה יותר, גם הקימה הופכת נעימה יותר והיום כולו מתמלא באנרגיה נקייה. ביצוע פעולות ניקיון קטנות וקבועות בבוקר ובערב מידי יום יהפוך אותן עם הזמן לפעולות מובנות מאליהם שתבצעו באופן אוטומטי, כך שאפילו לא תצטרכו להשקיע בהן מאמץ מיוחד, ממש כמו צחצוח שיניים. עם מה כדאי להתחיל? בבוקר, מיד לאחר סידור המיטה, פנו את המדיח או מתקן ייבוש הכלים. תחושת ההספק תעודד אתכם לבצע עוד פעולות שיהפכו את המרחב שלכם לכזה שנעים לחיות בו. בערב תוכלו לטאטא, לשאוב, או לבצע פעולות קטנות כמו מילוי ניירות הטואלט, זריקת הזבל או החזרת כל התיקים למקומם.

לא משרים יותר, שוטפים

באותו האופן שכדאי לשטוף סמרטוטי רצפה מיד עם סיום הספונג'ה, כך כדאי לשטוף את הכלים מיד עם סיום האוכל.  אנשים מסוימים נוהגים להשרות את קערת האוכל במקום לשטוף אותה ואנחנו כאן להגיד- אם הכלי לא דורש השריה (תחתית שרופה או יבשה של סיר למשל), השריה היא פשוט עוד צורה של דחיינות, והיא תייצר לכם עוד משימות להמשך היום. לכן, עם סיום הארוחה, נהגו לשטוף את הצלחת מיד- שאריות המזון ירדו בקלות ובמהירות, ואתם תורידו את המשימה הזו משאר המטלות הממתינות לכם. 

נקו את הכיור!

הכיור הוא לא רק מקום אחסון לכלים מלוכלכים, הוא חדר הרחצה של הכלים שלכם. וככזה, בשימוש יומיומי נדבקים אליו שאריות מזון ולכלוכים שונים לדפנות. ובדיוק כמו חדר רחצה, כדי לשמור על היגיינה, חשוב שלא להזניח ולתקוף כל לכלוך מיד. עם סיום השטיפה, קרצפו את דפנות הכיור, ואם תרצו להפוך את חוויית השטיפה הבאה לנעימה אף יותר, רססו חומר אשר גם יפיץ ריח נעים וגם ילבין את כיורכם.

קבעו לכם חצי יום קבוע לניקיון יסודי

בשגרה השוטפת, פעולות הניקיון הן יחסית קטנות ושטחיות. פנו לכם כמה שעות מידי שבוע, כדאי באותו היום, אשר יפנו אתכם לנקות מקומות שלא מקבלים תשומת לב יומיומית. זמן הניקוי השבועי יוקדש לאזורים שדורשים יחס אישי, כמו הסרת שומן שרוף בכיריים, הברקת חלונות, ניגוב אבק ממדפים גבוהים וקרצוף פינות חשוכות בשירותים ובמקלחת.

אל תפחדו להחליף

חשוב לזכור שבית נקי הוא לא רק עניין אסתטי, אלא קשור בבריאות שלכם באופן ישיר. אין סיבה לשמור באדיקות על כל סמרטוט או סקוץ'. אביזרי מטבח שנמצאים בשימוש קבוע, על אחת כמה וכמה כאלו אשר באים במגע עם מים וצוברים לחות, הם מרבץ פורה לקהילות חיידקים ובקטריות, שאתם ממש לא רוצים בסביבה. לכן, באותו האופן שבו אתם מחליפים נייר אפייה עם כל שימוש בתבנית, כך מומלץ להחליף סמרטוט מטבח לעיתים קרובות. עשו לכם הרגל להחליף את אביזרי הניקיון שלכם כל כמה ימים, או לכל הפחות כשהם מתלכלכים או מריחים לא טוב.