שוטרי תחנת רמלה הוזעקו אתמול לקופת חולים בבאר יעקב עם קבלת דיווח בדבר תקיפה חמורה של רופאה במקום. מהחקירה עולה כי תושב העיר בשנות ה-30 לחייו הגיע אל קופת החולים על מנת לקבל טיפול רפואי, כאשר בשלב מסוים אחז בפטיש מברזל שהביא עמו ותקף חמורות באמצעותו את הרופאה בראשה. כתוצאה מהתקיפה הרופאה נפגעה באורח בינוני בראשה ואושפזה במרכז הרפואי תל השומר. 

בתוך כך, חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה של תחנת רמלה עצרו החשוד לחקירה בחשד לניסיון רצח ובסיומה נכלא. הבוקר (ד'), הביאו השוטרים את החשוד לדיון בבקשה להאריך את מעצרו, ובתום בחינת ממצאי החקירה, קבע בית המשפט את הארכת מעצרו עד ליום ראשון 19.6.22 לצד שליחתו לאבחון גורמי מקצוע. 

המשטרה מסרה כי "משטרת ישראל רואה בחומרה תקיפת עובדי ציבור ובהתאם לאסטרטגיה ההתקפית של מחוז מרכז, תפעל למיצוי מלוא חומרת הדין עמו".

"נחריף את הצעדים עד שמישהו פה יתעורר"

בעקבות תקיפת הרופאה, ובעקבות האילמות שסופגים אנשי רפואה, בכוונת מזכירות ההסתדרות הרפואית לפתוח בשביתה כללית בימי חמישי ושישי הקרובים, כאשר בכל בתי החולים ובמרפאות הקהילה העבודה תתקיים במתכונת שבת בלבד.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, אמר אתמול כי ,השביתה האחרונה הביאה להחלטת ממשלה חשובה בדבר הצבת עמדות שיטור בחדרי מיון והקצאת כוח האדם הדרוש, אולם עלינו לבחון את הדברים אך ורק ברמת היישום בשטח. כל עוד לא נראה מעשים של ממש בטווח המיידי, נחריף את הצעדים עד שמישהו פה יתעורר ויבין שהאלימות במערכת הבריאות היא מגפה של ממש".

במשרד הבריאות הביעו זעזוע עמוק מאירוע התקיפה ומנכ"ל המשרד, הפרופסור נחמן אש, אמר: "המציאות הזו לא יכולה להימשך, האלימות כלפי הצוותים הרפואיים הפכה לנגע מדינה שאסור לנו להשלים איתו. לא ניתן להמשיך לעלוב ולהרים יד עליהן ועליהם. אני קורא לפרקליטות ולמערכת המשפט למצות את הדין במלוא החומרה".