טירוני מחזור מרץ 2022 של חטיבת גולני נשבעו והצהירו אמש (א') אמונים במעמד מרגש ברחבת הכותל המערבי בירושלים. בטקס נכחו גם בני המשפחות, הרב הצבאי הראשי תת אלוף אייל קרים, מפקד החטיבה אלוף משנה ברק חירם ומפקד הבא"ח סגן אלוף שמעון סיסו. 

בטקס שהתקיים שבועיים אחרי התקרית בהשבעת טירוני חטיבת גבעתי, בה נציג הקרן למורשת הכותל התנגד לתכנון בו קצינה הייתה אמורה להנחות את המעמד, הפעם הטקס כולו הונחה על ידי רס"ר הבא"ח. במהלך הטקס הקריא רב הבא"ח סרן שמעון מלניקוב את פרק א' בספר יהושע ואף חתם בהמשך את המעמד עם תקיעת שופר מרגשת במיוחד. הקצינים הבכירים ברכו את הטירונים הנרגשים שנשבעו על נשק וספר התנ"ך. 

"ביום הזה אתם הופכים מאזרחים של הארץ הזו לגברים בוגרים שצועדים צעד קדימה ומכריזים אנחנו מוכנים להילחם ולהגן על הבית שלנו, על המשפחה שלנו, על העם שלנו והישראליות שלנו", פתח מח"ט גולני אל"מ ברק חירם, "כמה רגליים עמדו כאן על רחבת הכותל הזה, כמה צבאות כובשים זרים דרכו ורמסו את האבנים הללו וכולם נכנסו לכאן בשפיכות דמים ובאש קרבות. 2,000 שנה חיכו האבנים האלה לזכות ולראות חיילים יהודים הבאים ומתייצבים כאן לא בזכות הכוח אלא בכוח הזכות. אנו נשבעים היום להגן על ירושלים ולא לעזוב אותה לעולם במפגן האחדות האדיר הזה, דתיים וחילונים מהעיר והכפר, יהודים, דרוזים, מוסלמים ונוצרים. התנ"ך הוא מקור חיינו וזכותנו על הארץ הזאת".

"בשבועה זו אתם מתחברים ומעמיקים את שורשיכם לאומה ולחטיבה. לא מזמן התגייסתם והנה עומדים אתם כאן ביום הזה נשבעים אמונים ומתחייבים להגן על מדינת ישראל עד כדי חירוף נפש, ברצוני לאחל הצלחה רבה וברוכים הבאים לחטיבת גולני אני גאה בכם ובטוח בהצלחתכם עד הניצחון", אמר מג״ד בא״ח גולני סא״ל שמעון סיסו.