הותר לפרסום: גורמי ביטחון ישראלים בשיתוף פעולה עם המודיעין הטורקי סיכלו בחודש האחרון פיגוע משמעותי שתכננה רשת סוכנים איראניים נגד יעדים ישראליים על אדמת טורקיה. כך אישרו היום (א') גורמים בכירים בישראל. 

מזה שבועות, וביתר שאת מאז האשמתה של איראן את ישראל במותו של קצין משמרות המהפכה לפני כחודש, גובר החשש במערכת הביטחון מפני ניסיונות איראניים לפגוע ביעדים ישראליים ברחבי העולם. לפני כשבועיים, המל"ל ומערכת הביטחון חידדו את אזהרת המסע לטורקיה והבהירו כי מדובר במדינה ברמת סיכון גבוהה לישראלים בימים אלו. זאת, לאור הערכה כי בכוונת האיראנים לפגוע בישראלים בזירה. 

נזכיר כי נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אמר בסוף מרצ כי ייתכן שראש הממשלה נפתלי בנט יגיע לביקור מדיני בטורקיה: "ראש ממשלת ישראל צפוי לבקר בטורקיה. ביקור זה הוא פוטנציאל להתחיל שלב חדש ביחסי טורקיה - ישראל. סוגיית הגז הטבעי היא הצעד המשותף החשוב ביותר בו ננקוט ביחסינו עם ישראל".

מספר ימים קודם לכן חזר הנשיא יצחק הרצוג מביקור במדינה: "יש לי תפישת עולם ואני אומר את זה לכל מנהיג באזור: אני מקווה ואני חושב על ילד מוסלמי בן 10 שמסתכל ורואה תמונה של נשיא מדינת ישראל עם מנהיג עוטה כפייה, מנהיג של מדינה מוסלמית גדולה, מנהיגים מהאזור, וזה נועד לשדר מסר של תקווה וחלופה לכל מי שחושב שעימות ואלימות יביאו תוצאות. אני מקווה שגם בכך תרמתי את תרומתי. התהליך ייכנס כעת לעבודת מטה פנים מדינתית. אנו כמובן לא שוכחים את העבר, אבל מסתכלים על העתיד".

פתח פגישתם של נשיא המדינה הרצוג ונשיא טורקיה ארדואן: