חבר הכנסת ניר אורבך מימינה נמצא בימים האחרונים בדילמה קשה, אומנם הדילמה שמלווה אותו מיום הקמת הממשלה, אבל נראה שהיא התחזקה משמעותית, להיות או לחדול בממשלת בנט לפיד ששותפים בה חברי רע"מ. 

אורבך יקבל את ההחלטה, לא שקד

מאז נפלו תקנות יו"ש במליאת הכנסת אורבך נמצא בנטייה לעזיבה של הקואליציה, הוא קיים פגישות עם ראש הממשלה נפתלי בנט בהם הבטיח לו שלא יפתיע אותו כפי שעשתה סילמן. אורבך נמצא גם בקשר הדוק עם שרת הפנים איילת שקד, והוא פועל יחד איתה אם כי ברור למקורביו כי הוא זה שיקבל את ההחלטה שתוביל אותה, ולא הפוך, החלטה שתתקבל בימים הקרובים. החשש של ניר אורבך הוא שמי שיפרק את הקואליציה ראשון יהיה דווקא מאזן גנאים או זועבי, מה שיקטין את הסיכוי שיקבל שיריון בליכוד או בציונות הדתית.

אביר קארה נעדר מהפגישות שעסקו בפירוק הקואליציה

אורבך מעריך בשיחות סגורות כי במקרה של בחירות, סער שנמצא עמוק מתחת לאחוז החסימה יתקפל וכן יסכים להצטרף לממשלה עם הליכוד. בנוסף, אורבך אומר כי אין לו ספק כי הוא יקבל שיריון ברגע שיפרוש מהקואליציה וכי זאת לא שאלה בכלל. בכל הקשור לשקד, השניים משדרים כי הם מתואמים על מלא, מי שקצת נדחק החוצה הוא חבר הכנסת אביר קארה שלא הגיע לפגישות האחרונות.

הכעס הגדול של אורבך נובע כאמור בעקבות כך שתקנות יו"ש נפלו במליאה, מבחינתו מדובר באירוע נוסף בו חברי רע"מ קיבלו את מה שרצו אבל שוב הפרו את המשמעת הקואליציונית, רק שהפעם מדובר בנושא יסודי במיוחד.