בשנה זו, בה מוגבלת העלייה למירון ביום ל"ג בעומר, נערכים באתר "שילה הקדומה" לקדם את פני האלפים הצפויים להשתתף במעמדי החלאקה באתר ויתר האירועים, עם ניגוני מירון ומיצגים אורקוליים, צלם מגנטים וחורשת פיקניק ומעניקים שי מזכרת לכל ילד חלאקה. בשעה 15:00 יערך במקום מעמד ההדלקה המסורתי לכבוד רשב"י בראשות הרב יהושע שפירא, ראש ישיבת רמת גן ועוד אמני זמר ושירה.

בשנים האחרונות, החלו במועצת בנימין, מתנ"ס בנימין ועמותת "משכן שילה" להפיק אירוע מיוחד ביום ל"ג בעומר בשילה הקדומה, שם עמד המשכן, ובו מתקיימת בשנים האחרונות "תפילה חנה" הידועה.

מנהג החלאקה התחיל כידוע בקבר שמואל הנביא. שמואל היה נזיר ולא סיפרו את שערות ראשו, וכשהוא נגמל חנה אמו הביאה אותו למשכן. כך בעצם ההורים של הילד מקדישים אותו כמו את שמואל, ולא מספרים את שערות ראשו עד גיל שלוש, ובעצם מבטאים בזה את הרצון להקדיש את הילד לעבודת ה'. במשך מאות שנים ערכו יהודים את החלאקה בקברו של שמואל הנביא, ורק אחרי שהמוסלמים אסרו את הכניסה לשם - המנהג עבר למירון.

צילום: דוברות בנימין


כעת, בבנימין מפיקים אירוע ענק אשר יכלול טקסי חלאקה לכל הילדים בגיל שלוש, במקום המשכן עצמו, המקום אליו הביאה חנה את שמואל בהגיעו לגיל המעמד.
האתר יהיה פתוח מהשעה 10:00 בבוקר עד לשעה 16:00, הכניסה חופשית.

ראש המועצה ישראל גנץ: "השנה חשבנו על הגדלת האירוע לאור העובדה שמבקרים רבים לא יוכלו לעלות למירון. הבאים לשילה הקדומה יהנו מחוויות המשכן, מיצגים מדהימים וכמובן המדורה המסורתית וטקס החלאקה לילדים הנרגשים. אני קורא לכל בית ישראל להגיע לאתר המשכן וליהנות מהילולת ל"ג בעומר מיוחדת ומעצימה."

לאירוע שותפים המחלקה לתרבות תורנית במתנ"ס בנימין, אגף התיירות במועצה והחברה לפיתוח מטה בנימין.