תמר גדלה במשואות יצחק. היא למדה בבית הספר היסודי האזורי "שפיר" במרכז שפירא והמשיכה לאולפנה ביישוב אבן שמואל. בסיום לימודיה המשיכה תמר לשנת שירות לאומי באולפנה כמדריכה, ושנת שירות שנייה עשתה בקיבוץ עלומים בנגב כקומונרית של בני עקיבא. תמר פרחה בתפקידי ההדרכה והחינוך והשתלבה נהדר בקהילה, אולם גם אחרי שנתיים של שירות לאומי היא הרגישה שלא מיצתה את התרומה למדינה, והחליטה להתגייס לצה"ל.

ביום 15.7.2009 התגייסה תמר לצה"ל, לחיל האוויר, אחרי שעברה בהצלחה את המיונים המפרכים לקורס טיס. היא החלה את המסלול בקורס 164, ולמרות כל הקשיים המיוחדים של חיילת דתייה בקורס סיימה בהצלחה רבה את השנה הראשונה, שכללה מבחני טיסה, הכשרת חי"ר וקורס קצינים.

מתוך "המראה של השמש" - הסרט על תמר אריאל ז"ל


 

בתום השנה הראשונה תמר צורפה למגמת טייסי קרב בקורס. בטיסת סולו שלה היא נאלצה לנטוש את המטוס במהלך הנחיתה בשל תקלה, נפצעה בגב ונזקקה לחצי שנה של התאוששות. עם החלמתה היא שבה לקורס הבא, וצורפה למגמת נווטי קרב בקורס 165. תמר השתלבה בקורס החדש בקלות ובמהירות. סיפר שחף ששירת איתה: "כחברה לקורס, ויעידו על כך כל חברינו המשותפים, תמיד ידעת בדרכי נועם להיות דמות משמעותית ומשפיעה. גם ברגעי משבר ועומס היית לוקחת על עצמך עוד ועוד משימות הקשורות להכשרה, להווי ולתרבות בקורס. בשעת לילה מאוחרת, כשכל אחד מנסה להתכונן לטיסות לבד ולהכין את המפות ליום המחר, את ידעת לזהות למי קצת יותר קשה ולעזור. כשנדרשנו להפיק ערבי הווי בבית הספר לטיסה תמיד התנדבת לכתוב את הבדיחות, להנחות את המופע וכמובן להישאר עד תום הקיפולים. בשבילנו ממש לא היית הנווטת הדתייה הראשונה, היית תמר, הבחורה שפתאום צנחה לתוך הקורס שלנו והפכה את כולנו לאנשים טובים יותר ולקורס מגובש יותר".

תמר הצליחה מאוד בטיסות וכן בלימודים האקדמיים, לימודי תואר ראשון בפוליטיקה ומימשל. בחודש ינואר 2013 הייתה תמר בין מסיימי קורס הטיס, כשכותרות העיתונים סיפרו על "הנווטת הדתייה הראשונה בצבא" ועל היותה פורצת דרך לבנות המגזר הדתי. בריאיון תמר סיפרה על הקורס ועל הקשיים המיוחדים והחוויות, כמו ליל הסדר שנאלצה לנהל בעצמה, וסיכמה: "לא באתי לקורס טיס כנושאת דגל הציונות הדתית או כמייצגת הנשים הדתיות באשר הן. זה קרה ככה, מטבע הדברים. חניכה בבית הספר לטיסה, שלובשת חצאית במדי הא' שלה, זה נראה מוזר בהתחלה. היו כאלה ששאלו מתוך עניין, סקרנות. שאלו על תפילות, על שמירת נגיעה, על צניעות, על שמירת שבת. אחר כך כבר מתרגלים. אפילו צוחקים על יתרונות החצאית, שלא צריך גומיות בנעליים. אבל בסך הכול, ביום-יום, הייתי עם מכנסיים של מדי ב' או עם סרבל, בדיוק כמו כולם".

תמר הוצבה כנווטת בטייסת העמק. בקבוצה הגברית בעיקרה היא השתלבה היטב ואף בלטה, הן מבחינת הטיסות והן מבחינה חברתית. התפקיד המשמעותי ביותר שמילאה בטייסת היה פיקוד על גף מודיעין וניווט, האחראי על הפקדת החומר לטיסה. בחודש אוקטובר 2013 תמר סיימה בהצלחה את ההכשרה המבצעית.

בתום ההכשרה המשיכה סגן תמר לשרת כנווטת בטייסת כשנה, עד נפילתה. בשנה זו היא השתתפה בשלושים ושלוש גיחות מבצעיות, אשר עשרים ואחת מהן נערכו במבצע "צוק איתן" ביולי-אוגוסט 2014, מבצע בו לחם צה"ל נגד החמאס ברצועת עזה. תפקידיה של תמר ב"צוק איתן" כללו: השתתפות בגיחות תקיפה לאורך כל המבצע, מסביב לשעון; פיקוד על גף מודיעין וניווט; השתתפות במאמץ המבצעי בבור של חיל האוויר. את כל אלה מילאה תמר במקצועיות ובהצלחה רבה, ובתום המבצע נבחרה על ידי מפקד הטייסת כלוחמת המצטיינת של היחידה.

סגן-אלוף מתן, מפקד הטייסת, סיפר על תמר: "עוד לפני שסיימת קורס טיס כולם דיברו על 'הדתייה התותחית' שעומדת לסיים את הקורס ... הגעת לטייסת לפני כשנתיים ותוך זמן קצר מאוד הבינו כולם שכל מה שסיפרו עלייך פשוט נכון. התגלית כלוחמת נחושה שכל הזמן רוצה להשתפר ולעשות הכול הכי טוב שאפשר. תחקרת את עצמך לחומרה וחיפשת איפה טעית ומה את יכולה לשפר. בתפקידייך הקרקעיים השקעת שעות רבות ולא עצרת עד שהיית משוכנעת שמה שאת עושה פשוט מושלם. למרות שהיית צעירה בטייסת נבחרת לפקד על מכלול המודיעין והניווט ופיקדת על שמונה חיילים. המסירות וההשקעה שלך בחיילייך, הן בפן המקצועי והן בפן החינוכי, החברתי והערכי, היו ללא גבולות ... באוויר היית תמיד בשליטה מלאה וגם הטייסים הכי ותיקים בטייסת ידעו שכשאת אומרת משהו כדאי מאוד לעשות בדיוק מה שאמרת. סרטי הטיסות שלך נצפו פעם אחר פעם על ידי הצעירים כסרטים לדוגמה ... למי שלא הספיק להכיר אותך היית אולי עשויה להיראות כבחורה רבת ניגודים.

בחודש אוקטובר 2014 יצאה תמר לחופשה וטסה עם חברים לטיול בנפאל. במהלך הטיול הקבוצה נקלעה לסופת שלגים קשה שבמהלכה תמר הנהיגה את חבריה ועזרה לכולם, עד שאפסו כוחותיה.

תמר נפלה בעת מילוי תפקידה ביום כ"א בתשרי, סוכות תשע"ה (14.10.2014). בת עשרים וחמש בנפלה. היא הובאה למנוחות בבית העלמין במשואות יצחק. הותירה הורים, שלושה אחים ושתי אחיות. תמר הועלתה אחרי נפילתה לדרגת סרן.

הפרטים מתוך אתר יזכור.