הנה מגיע פסח, חג האביב שכולם מחכים לו בכיליון עיניים. לאחר ניקיונות שנראים לנו אינסופיים, סוף כל סוף אנו יכולים לנוח כמו שצריך ולהגיע לסדר פסח כשיש לנו בית נוצץ וחגיגי. אם הוזמנתם לחגוג את ליל הסדר בחיק המשפחה המורחבת או אצל חברים קרובים, סביר להניח שאתם חושבים אילו מתנות לקנות להם בחג המופלא הזה. כדאי ללכת יותר על מתנות ברוח החג, על מנת ליצור את אפקט ההפתעה המושלם. כי אחרי הכול, אין דבר טוב יותר ממתנות שימושיות באמת.

איך בוחרים מתנה למארחים

כאשר אתם מגיעים לבית של המארחים שלכם, אינכם רוצים להגיע בידיים ריקות. להיפך, אתם מעוניינים להפתיע את האורחים שלכם במתנה האיכותי ביותר שיש. קיימים כמה דברים שכדאי להביא בחשבון כאשר בוחרים מתנה למארחים. ראשית, כדאי להבין למי אתם מגיעים, מהו אופי המשפחה? האם מדובר במשפחה מסורתית או דתית? האם יש ילדים במשפחה או שמדובר במשפחה של מבוגרים? שנית, כדאי לברר מראש מה אוהבים בני המשפחה על מנת שתוכלו להתכונן. ולבסוף, ישנן מתנות שיכולות להתאים לכולם, רק צריך לבחור את המתנה הטובה ביותר. 

5 המתנות לחג הפסח שכדאי לכם להכיר

לא תמיד קל לבחור מתנה למארחים שלכם. בדיוק מסיבה זו אספנו לכם כמה רעיונות מקוריים למתנות איכותיות. עם מתנות כאלה אתם יכולים ללכת על בטוח, כי אין אדם שאינו זקוק להן כדי לקיים אורח חיים יהודי:

1. סידור תפילה

ממבט ראשון זו נראית מתנה פשוטה, שהרי למי אין סידור תפילה בבית. ועדיין כל אחד ישמח לקבל סידור תפילה מעוצב בטוב טעם. הסידורים מגיעים סוגים שונים לבחירתכם. ישנו סידור מגנט קל לסגירה, ויש סידור בכריכת עור שקל להחזיק במהלך תפילה ממושכת. קיימים סידורי תפילה המתאימים יותר לילדים. כמו כן, הסידורים נחלקים לפי נוסחים כמו עדות המזרח או אשכנז. הם כוללים את כל התפילות הנחוצות כמו שחרית, מנחה וערבית וגם תפילות לימי חג, כמו חג הפסח שבו אנו עוסקים. כמו כן, פעמים רבות בני המשפחה שוכחים לנקות את הסידורים שבהם הם משתמשים באופן יום יומי במהלך כל השנה, כך שכשמגיע חג הפסח הם נותרים ללא סידורים. אם כן, סידור תפילה חדש ישר מהניילונים הוא המתנה המושלמת שתציל את המצב.

2. צלחת פסח.

אחד הכלים המזוהים ביותר עם חג הפסח הוא קערת פסח, ולכן צלחת פסח מעוצבת לחג היא בדיוק מה שהאורחים צריכים. הצלחת כוללת באופן מסודר את ששת הסמלים של החג. ניתן לבחור צלחת לפסח במגוון רחב של עיצובים וחומרים. כך למשל, אפשר לבחור צלחת פסח מסורתית העשויה מזכוכית שקופה, צלחת פסח עם עיצוב כחול-לבן, צלחת פסח מצופה בכסף עם "רגליים" ועוד. הצלחת מארגנת את כל החג, ולא צריך לחפש את ששת הסימנים. מכל מקום, אם כבר הזכרנו אותם, בואו נפרט מהם:

  • חזרת – החזרת טעמה מר. היא מרה גם כשמניחים אותה על גבי המצה. אבל דווקא המרירות הזו באה להזכיר לנו את העבדות הקשה של אבותינו במצרים. אפשר לקנות חזרת מוכנה או לטחון שורש של חזרת.
  • מרור – מיוצג בדרך כלל על ידי עלי חסה. זכר למרירות שחוו בני ישראל כאשר היו עבדים במצרים.
  • חרוסת – בניגוד לחזרת, החרוסת המתוקה עשויה בדרך כלל מתפוחים או אגוזים. היא רמז לטיט, חומר הבנייה שבו השתמשו בני ישראל במצרים.
  • כרפס – לרוב מדובר בירק מבושל כמו תפוח אדמה או סלרי. הכרפס נועד לעורר את הילדים לשאול שאלות בליל הסדר דוגמת "מה נשתנה?". אחרי אכילת הכרפס מתחילים למעשה את הסיפור של יציאת מצרים, שהוא עיקר ההגדה.
  • זרוע – הזרוע היא בדרך כלל זרוע של כבש, בקר או בשר כנפיים של עוף. הבשר הוא זכר לקורבן שהיה במצרים. את הזרוע עצמה לא אוכלים, והיא משמש כתזכורת.
  • ביצה – מניחים ביצה מבושלת בקערת הפסח לזכר קורבן החגיגה שהיו נוהגים להקריב בבית המקדש. יש האומרים כי יש כאן רמז לסימן אבלות לזכר שני בתי המקדש.

3. הגדה של פסח. 

אם כבר עסקנו בצלחת פסח, היא אפשר שלא להזכיר את ההגדה של פסח. היום ניתן לרכוש הגדה של פסח במתנה בשלל צבעים ועיצובים. הגדה של פסח העשויה מעור אמיתי, למשל, היא הגדה הבנויה היטב ותשמש כמתנה נהדרת עבור כל אחד. כך או כך, ישנם כמה דברים משמעותיים שכדאי לדעת על ההגדה. אחד הבולטים שבהם הוא תאריך חיבורה. אף על פי שאולי נדמה לנו כי ההגדה הייתה קיימת מאז יציאת מצרים, הנוסח הקדום ביותר שלה נמצא במאה ה-10 והוא מופיע בסידורו של רבי סעדיה הגאון. למעשה, ההגדה לא נתחברה בתקופה אחת, אלא נוספו לה פיוטים שונים לאורך זמן, לדוגמה בתקופת ימי הביניים. נוסף על כך, נתחברו אליה פירושים רבים כך שהגדה של פסח הפכה להגדה העשירה שאנו מכירים היום.

4. פמוטים. 

הפמוטים חשובים אף הם לליל הסדר ולכל החג. נהוג להדליק נרות עם כניסת החג, והם אלה המסמלים את קדושתו. פמוטים איכותיים מקשטים כל שולחן שבת וחג. ישנם פמוטים ארוכים המיועדים להדלקת נרות. אלה פמוטים קלאסיים מעוצבים המגיעים בדרך כלל בציפוי של כסף. וישנם גם פמוטים קצרים יותר שנועדו להדלקת נרות שמן. ניתן להזמין את הפמוטים המסורתיים יותר להדלקת נרות שמן, וישנם גם פמוטים צבעוניים שמוסיפים יותר יופי ורוח מודרנית. מכיוון שאתם אלה שמכירים את המשפחה שאליה אתם מוזמנים, תוכלו לבחור עבורם את המתנה המושלמת ללא בעיות.

5. גביע או סט הבדלה. 

גביע מעוצב ואיכותי או סט הבדלה מושקע, לא משנה מה אתם בוחרים, שני הדברים האלה ישמשו כמתנות נהדרות. גביע הקידוש הכסוף והמעוצב משמש למזיגת יין, וכשיש ארבע כוסות שלמות שצריך לשתות בפסח, הגביע יכול להיות הצלה של ממש. הגביעים מגיעים בעיצובים שונים וניתן לבחור את הגביע המתאים ביותר. אפשרות אחרת היא סט הבדלה מושקע הכולל גביע להבדלה, מחזיק לנר ומחזיק להבדלה. הסט ישמש לא רק לצאת חג הפסח, אלא גם לעוד חגים שיבואו וכמובן גם לשבתות.

הזמינו אתכם ברגע האחרון כמעט? בחרו מתנות דרך האתר

כל אחד יכול למצוא את עצמו בסיטואציה הזו. לפעמים מתקשרים אליכם כשבועיים מראש ומזמינים אתכם לליל הסדר, ואתם לא רוצים לבוא בידיים ריקות. טוב שבאתר משכן התכלת יש לכם את כל המתנות שאתם צריכים ושיכולים להגיע אליכם תוך 8 ימי עסקים בלבד. אז גם אם אין לכם זמן להסתובב בחנויות, ואתם מותשים כבר מרוב הניקיונות לכבוד חג הפסח, באתר תמצאו מגוון רחב של מתנות, עם תמונות, הסברים מפורטים וכמובן המחיר. כל מי שבוחר לקנות את המוצרים דרך האתר, נהנה משורה ארוכה של הטבות. אתם נהנים מהזמן הזה של לגלוש באתר ללא דאגות ומבלי להילחץ, כאשר אתם בוחרים בסופו של דבר את המתנה המתאימה. כמו כן, כל מי שרוכש דרך האתר נהנה ממחירים אטרקטיביים שאין בהרבה מקומות. אז כדי לשמח את המארחים שלכם ולהעלות חיוך על פניהם, לא צריך הרבה. רק להיכנס לאתר המעוצב שיש בו כבר את כל מה שאתם צריכים.