בשלושת החודשים האחרונים בוצעו על ידי ממשלת ישראל בראשות נפתלי בנט וכוחות הביטחון מספר רב של פינויים ברחבי יהודה ושומרון. לרוב, הכוחות מגיעים לפינויי המאחזים ברכבים צה"ליים או משטרתיים אך לעתים מגיעים באוטובוסים וטיוליות של חברות חיצוניות. בשלושת החודשים הללו דיווחנו על שני מקרים בהם שוטרי מג"ב עשו שימוש באוטובוס של החברה לפיתוח מטה בנימין עבור פינויים בשטחי המועצה. הערב (א') אנו מביאים בפניכם מקרה נוסף.

ביום שישי האחרון נערכה מחאה לא גדולה של תושבים יהודים שמחו על זריקות אבנים שמבצעים פלשתינים, כך לדברי התושבים. לא חלף זמן רב ושוטרי מג"ב הגיעו לפזר את המוחים כשהם עושים שימוש ברכב ממוגן ירי של החברה לפיתוח מטה בנימין.

כמו בפעמיים הקודמות, גם הפעם מתעקשים בחברה לפיתוח כי החברה לא תיקח חלק בפינויים ובפגיעה במתיישבים, אך מנגד, גם הפעם נמסרה לנו מהחברה תגובה יבשה ודומה למדי לתגובה אותנו קיבלנו בשני המקרים הקודמים. 

"אנו לא מעודכנים במשימות הכוחות השונים אותם אנו מסיעים"

כך נמסר לנו מהחברה לפיתוח מטה בנימין: "החברה לפיתוח לא תיקח חלק לא במישרין ולא בעקיפין בפגיעה ביישובים ובמתיישבי יו"ש. זה מנוגד לערכי החברה. נבהיר זאת בצורה בלתי מתפשרת למערכת הביטחון. נחדד זאת גם לנהגי החברה".

עוד נמסר כי "מאות האוטובוסים של החברה נותנים בין היתר שירות ללוחמי צה"ל ומג"ב מדי יום במסגרת ההגנה על הארץ ועל בטחון התושבים וכך גם היה ביום שישי האחרון". לסיום הודגש: "למותר לציין כי אנו לא מעודכנים במשימות הכוחות השונים אותם אנו מסיעים". 

צפו בתיעוד מחודש פברואר: