לקראת הבחירות למזכ"ל חדש לתנועת בני עקיבא, ישבנו לשיחה קצרה עם חברת הכנסת אורית סטרוק ממפלגת הציונות הדתית שנפצה כמה תקרות זכוכית בחייה. סטרוק הסבירה מהם שלושת הקריטריונים החשובים בבחירת מזכ"ל, ולמה מגדר הוא לא אחד מהם.  

סטרוק: "לא צריך לקדם אנשים לפי זהות מגדרית"

מה דעתה על אישה בראש התנועה?

"אני בעד אישה ואני בעד גבר, לדעתי זה לא מה שחשוב, אם זה גבר או אישה, מה שחשוב הוא שהמזכ"ל או המזכ"לית החדשה יהיה בן אדם שחדור בערכים בערכים של בני עקיבא, שיבערו בו, צריך שהוא יראה שליחות בלהנחיל אותם לנוער. דבר שני חשוב שהוא או היא יכירו את הנוער ואת הנפש שלו, שידע איך לדבר עם הנוער ולא לבוא אליהם מלמעלה אלא בגובה העיניים כדי לייצר קשר חי ואמיתי בין הילדים לערכים. הדבר השלישי החשוב כמובן הוא שזה יהיה איש ארגון מעולה כי מדובר פה על ארגון שצריך להתנהל כספית ולוגיסטית כמו שצריך.

אלו שלושת הפרמטרים החשובים ואף אחד מהם לא כולל את השאלה אם יהיה גבר או אישה. אנחנו צריכים לדאוג לבני עקיבא, לא לקידום נשים או קידום גברים. בני עקיבא היא תנועה שאי אפשר להפריז בחשיבותה".

ואם יש בקו הסיום אישה וגבר עם יכולות זהות, יש חשיבות לבחור לראשונה אישה לתפקיד?

אני לא רואה בזה חשיבות, לא בהקשר של בני עקיבא ולא בהקשר של תפקידים אחרים. לא צריך לקדם אנשים לפי זהות מגדרית אלא לפי היכולות שלהם, ואני לא חושבת שגברים הם יותר מוצלחים מנשים. כשבוחרים אדם לתפקיד צריך לחשוב על התפקיד, לא על האדם. 

"לא צריך לפסול אדם בגלל מגדר"

מה דעתך על החרד"לים שמתנגדים לאישה בתפקיד?

זאת גישה לא עניינית, לא צריך לפסול אדם בגלל מגדר, צריך רק לחשוב על טובת התנועה, התנועה יותר מדי חשובה כדי שנזלזל ונפסיד אדם ראוי לתפקיד.

איך קרה שעד היום לא נבחרה אישה?

זאת שאלה של מה קרה כאן ב-93 השנים האחרונות בקידום נשים. רק בשנים האחרונות נשים הבשילו לתפקידים חשובים כאלה, אולי נדבר מה היה בימי רבי עקיבא, זה לא רלוונטי.