חברת אימפקס הודיעה היום (א') כי חתמה על הסכם מסחרי לשנתיים עם תאגיד המזון והמשקאות הבינלאומי הגדול והמוביל בעולם - פפסיקו, לאספקת מאות אלפי יחידות אלקטרוניות עבור בקבוקי המשקאות החכמים אשר ישווקו על ידיה. במסגרת ההסכם, תספק החברה לפפסיקו ערכת פיתוח תוכנה (SDK) לישומון של פפסיקו שיוכל לתקשר עם המוצר ולקבל מידע אודות השימוש בו. 

החברה הישראלית שהוקמה לפני 7 שנים ומעסיקה כיום רק 20 עובדים, פיתחה פלטפורמה טכנולוגית יחודית אשר אוספת ומנטרת מידע בזמן אמת על שימוש של לקוחות הקצה במוצרי צריכה ארוזים. אחד מהמוצרים המתקדמים של החברה הנמכרים בשוק כיום, הוא פקק לבקבוק מים אישי תחת המיתוג (Water.io) המאפשר לצרכנים לדעת את כמות המים ששתו באותו היום, האם צריכים לצרוך עוד והכל לפי הגדרות הצרכן באפליקציה המיועדת לכך.

בקרוב, בקבוקי פפסי חכמים? צילום: שאטרסטוק

על פי ההסכם שנחתם כעת, התחייבה פפסיקו להזמין באופן מיידי מאות אלפי יחידות מוצר, שיסופקו במהלך המחצית השנייה של 2022 בהיקף כספי כולל של כ-2,682,000 דולר. במסגרת ההסכם נתנה פפסיקו תחזית לא מחייבת לשנת 2023 להזמנות של מאות אלפי יחידות מוצר בהיקף של למעלה מפי שניים מההזמנות לשנת 2022. בתאגיד הענק מבהירים כי אין וודאות שתחזית זו תתממש שכן הדבר תלוי בגורמים רבים לרבות מידת ההצלחה של פפסיקו בהשקה ובמכירות של המוצר הכוללים את הטכנולוגיה של החברה. כזכור זוהי הזמנה שניה לאימפקס מתאגיד פפסיקו כאשר בעבר קבלה החברה הזמנה מסחרית על סך של כ-5,000 יחידות בסכום של כ-172.5 אלף דולר.

התקשרות ראשונה מסוגה בעולם

באימפקס טוענים כי מדובר בהתקשרות ראשונה מסוגה בעולם, במסגרתה תאגיד משקאות גלובאלי משמעותי כמו פפסיקו מתכונן להשיק בקבוק חכם המכיל טכנולוגיה מתקדמת וקישוריות מלאה למשתמש, ולשווק אותו בהיקף של מאות אלפי יחידות בשלב ראשון.

המטרה היא להעניק למשתמש בבקבוק החכם חוויית שימוש ייחודית המאפשרת לו שליטה מלאה על תדירות והיקף השימוש בבקבוק, מצד אחד, ולתת לחברה מידע בזמן אמת על הרגלי השימוש של לקוחותיה בבקבוק ובמשקאות המשווקים על ידה. המידע יאפשר לפפסיקו לשפר את ההתאמה של מוצריה לצרכי הלקוחות ויקנה לה בכך יתרון תחרותי משמעותי.

לדברי קובי בנטקובסקי, מנכ"ל החברה: "הסכם זה ממחיש את מעמדה של אימפקס כחברה פורצת דרך ומעמדנו כמובילת שוק עולמי בתחום ה- IoP - אינטרנט של האריזות. אנו מאמינים כי מדובר רק בתחילת הדרך במערכת היחסים שלנו עם פפסיקו ועם השוק בכלל והסכם זה הינו ראשוני בלבד בשוק ענק. למיטב ידיעת החברה מדובר בהתקשרות ראשונה מסוגה בעולם, במסגרתה תאגיד ענק ומשמעותי כמו פפסיקו מתכונן להשיק בקבוק חכם המכיל טכנולוגיה מתקדמת וקישוריות מלאה למשתמש ול- פפסיקו, ולשווק אותו בהיקף של מאות אלפי יחידות בשלב הראשוני. המטרה היא להעניק למשתמש בבקבוק החכם חוויית שימוש ייחודית המאפשרת לו שליטה מלאה על תדירות והיקף השימוש בבקבוק, מצד אחד, ולתת ל- פפסיקו מצד שני, מידע בזמן אמת על הרגלי השימוש של לקוחותיה בבקבוק ובמשקאות המשווקים על ידה. מידע זה אינו זמין כיום לפפסיקו או למתחרותיה ויאפשר לפפסיקו לשפר את ההתאמה של מוצריה לצרכי הלקוחות ויקנה לה בכך יתרון תחרותי משמעותי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן