לא שקט: שתי רעידות אדמה הורגשו ביממה האחרונה באזור צפון הארץ. אמש (ג') בשעה 20:55 התרחשה הרעידה הראשונה במגניטודה 3.6 צפונית מזרחית לבית שאן. לא הופעלה התרעה לרעידת אדמה, היות ולא מדובר ברעידה שמסכנת את תושבי ישראל, כך נמסר מטעם פיקוד העורף. 

במהלך הלילה עדכנה המשטרה על רעידת אדמה נוספת במגניטודה 3.1 שהורגשה בצפון הארץ.
נרשמו עשרת בודדות של קריאת במוקדי 100, עד כה לא דווח על נזק או נפגעים. עוד ציינו כי זו התרחשה במרחק של 14 ק"מ צפונית מזרחית לבית שאן.

גם בסוף החודש שעבר אירעו שתי רעידות ביממה, במגניטודה 3.5, במרחק של 16 ק"מ דרומית מזרחית לטבריה, כאשר בלילה שלפני כן אירעה הורגשה רעידת אדמה באזור בית שאן ובצפון הארץ. מוקד הרעידה הוא מעט דרומית לכינרת, ונמדד בעוצמה של 3.7 בסולם ריכטר. לא דווח על נפגעים או על נזק.

ראש המועצה האזורית עמק הירדן עידן גרינבאום מסר הבוקר: "ושוב, תוך פחות מחודש – שתי רעידות אדמה באזורנו בתוך שעות ספורות. כשתבוא הרעידה הגדולה, ולצערנו ההיסטוריה מראה שהיא תבוא, אף אחד ממקבלי ההחלטות במדינת ישראל לא יוכל להגיד שהופתע ושהכתובת לאסון לא הייתה על הקיר. מבזק קטן, כותרת או שתיים וכולם ממשיכים הלאה כאילו לא קרה דבר. אין אסטרטגיה אמיתית, אין תוכנית לחיזוק מבנים, אין היערכות מצילת חיים לקטסטרופה הגדולה שעומדת בפתח. תושבי האזור שחיים על השבר הסורי אפריקני ונמצאים בנקודה הכי בעייתית בישראל פשוט מופקרים לנפשם. אדוני ראש הממשלה - זה הדקה ה-90 וזה הזמן להתעורר". 

הכי בטוח - שטח פתוח

בפיקוד העורף מציינים כי התשובה לשאלה מה המקום הבטוח ביותר לאחר רעידת אדמה, הוא בהתאם למקום בו אנחנו נמצאים.
• במבנה - אם ניתן, יש לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה תוך שניות ספורות, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת עד ליציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לשבת בפינה פנימית של החדר או תחת רהיט כבד ולהגן על הראש באמצעות הידיים.
• בחוץ - יש להישאר בשטח הפתוח ולהתרחק ממבנים, מעצים, מכבלי חשמל ומפריטים שעלולים ליפול ולסכן אתכם.
• ברכב - יש לעצור את הרכב בצד הדרך לחכות בתוכו עד שרעידת האדמה תיפסק. יש להימנע מעצירה מתחת לגשר או על מחלף.
• בקרבת חוף הים - מחשש לצונאמי, יש להתרחק מחוף הים קילומטר אחד לפחות (קיים שילוט המורה על דרכי המילוט) ואם לא ניתן, לעלות לקומה רביעית ומעלה.