ראש עיריית ירוחם, טל אוחנה נבחרה על ידי שר התקשורת יועז הנדל לכהן כחברה במועצה לשידורי כבלים ושידורי לוויין. אוחנה שימשה משנת 2010 ועד להיבחרה לראשות המועצה בשנת 2018, כסגנית, וממלאת מקום ראש מועצת ירוחם וכן החזיקה בתיק החינוך והפיתוח האסטרטגי בעיר, בנוסף חברה בוועדת התכנון והבנייה, המכרזים והארנונה, ושימשה כדירקטורית בחברה לפיתוח הכלכלי של ירוחם.

במהלך תפקידה כראש עריית ירוחם וכסגנית וממלאת מקום ראש המועצה, טל פעלה לפיתוח כלכלי וחברתי של ירוחם, תוך רתימת שותפים מהארץ ומהעולם, והטביעה חותם משמעותי בתחומי הקהילה, התעסוקה, החינוך, הרווחה והבריאות.

טל נולדה וגדלה בירוחם והינה דור רביעי לעולים ממרוקו, שהגיעו לירוחם בראשית שנותיה. בשנת 2011 הקימה טל תנועה לפעילות ציונית במרוקו, במסגרתה לקחו חלק מאות בני נוער, בני הקהילה היהודית במרוקו בכמה תוכניות בארץ ובחו"ל. אוחנה הומלצה על ידי מר חיים ביבס ראש עיריית מודיעין מכבים רעות ויו"ר מרכז השלטון המקומי כנציגה שניה של השלטון המקומי במועצת הכבלים והלווין.

"מופת לשלטון מקומי מתפקד ולמנהיגות נשית וצעירה"

שר התקשורת, יועז הנדל: "קיבלתי את המלצת מרכז השלטון המקומי למנות את ראש עיריית ירוחם, טל אוחנה למועצת הכבלים והלוויין. אני בטוח שטל תביא קול מקצועי ומיוחד לדיוני המועצה מתוך ניסיונה העשיר כראשת עיר. טל היא מופת לשלטון מקומי מתפקד, למנהיגות נשית וצעירה, שלא מפסיקה לקדם את הפריפריה של ישראל להצלחות ומצוינות".
 
טל אוחנה הוסיפה כי "שידורי הכבלים והלוויין בעלי פוטנציאל משמעותי לקידום חברה ערכית, המבוססת על ממלכתיות, גיוון ואחדות; הפועלת להאיר את מנועי הצדק וההשראה האנושית ולחשוף את מה שדורש תיקון עמוק. אני שמחה על הזכות לכהן כחברה במועצה ומתחייבת לעשות כל שביכולתי כדי לקדם סדר יום בונה ומשפיע".