חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' התייחס היום (ה') לחוק הגיור הממשלתי שהגיש השבוע השר לשירותי דת מתן כהנא, טען כי הוא מטעה את הציבור והבהיר: "אני לא מפחד מהחוק הזה. ביום הראשון שלנו בממשלה - נבטל את החוק הזה. ברור שהמוטיבציה של הרב מדן והרב סתיו ומתן כהנא שונה מזאת של מרב מיכאלי ומלינובסקי. זאת לא יוזמה של מתן כהנא אלא דרישה של ישראל ביתנו בהסכם הקואליציוני".

בתשובה לשאלה מדוע הוא לא משתף פעולה עם מתן כהנא ומנסה לשנות את החוק מבפנים הוא מבהיר: "היו שיחות. אבל אנחנו לא מוכנים לקדם את זה עם אקדח לרקה. אני לא מכיר מישהו רציני שיעשה משהו כזה. אפשר לספור על יד אחת את הרבנים שתומכים בו". 

"הרב סתיו עומד מאחורי ליברמן", טען סמוטריץ', וסייג כי, "הרב סתיו הוא בשר מבשרה של הציונות הדתית, אני שותף מלא לדברים הטובים שצהר עושים. אבל יש לי ויכוח נוקב איתו, והוא מיעוט ברבני הציבור הדתי. ועכשיו הוא כופה את עמדתו דרך מלינובסקי. הוא לא חכם כי מה הוא מרוויח, תכפה עכשיו ויכפו עליך אחר כך. אנשים הגונים וישרים לא יכולים לתת יד למהלך הזה. זה לא דמוקרטי".

"הבעיה המרכזית היא עם הציבור החילוני והמסורתי", אמר יו"ר הציונות הדתית, "הם לא יכירו בזה. רוב הציבור הזה שחשוב לו, רוצה לשמור על הייחוס שלו ולא רוצה להתבולל". 

השר מתן כהנא הגיב לדבריו  של סמוטריץ': "‏את מה שעשו לגיורי הרב דרוקמן לפני כמה שנים רוצה כעת סמוטריץ' לעשות לגיורים שיערכו רבני עיר. לבטל, למחוק, להונות. על הראש שלהם. לדחות אותם מגיור שגם הוא יודע שנעשה כהלכה ולהביא לביזוי הגר. אם זה לא בדרך שלו - שהכול יישרף".