ברחוב רחל אימנו במושבה הגרמנית בירושלים שוכנת מסעדת "נינו". מקור השם מגיע מהשפה הספרדית, ופירוש המילה הוא "ילד קטן". לנו גילה השף דוד גולן כי ישנה עוד סיבה לבחירת השם: בגימטריה קטנה, הסכום של המילה 'נינו' הוא 26, כמניין שם הוויה.

התפריט של המסעדה עשיר מאוד, וניתן למצוא בו מנות פתיחה, כריכים, סלטים, פסטות, עיקריות, פלטות בשרים ומאפים מהטאבון. הקטגוריה המפתיעה ברשימה היא הפסטות, שנותנות טוויסט מעניין לשילוב בין מנות ברוח חלבית לבשר.

באיזור ישנם מספר חניות שהחל מהשעה שש כבר לא בתשלום, ומעט רחוק יותר ישנו חניון גדול ללא תשלום. מבחינת התחבורה הציבורית, מספר גדול של קווים עובר ממש בסמוך למסעדה.את פנינו קידמה מלצרית שירותית ואדיבה מאוד. במקביל אלינו לסועדים שישבו במסעדה, התקיימה במקום מסיבת יום הולדת בחדר פרטי שיכול להגיע לתפוסה של 70 אנשים באירועי שף פרטיים. הדבר כלל לא פגע בחוויה ונראה כי המסעדה ערוכה לכך.

חציל על האש צילום: חדשות כיפה

כשהתיישבנו הגישו לנו את מנה ראשונה: חציל על האש בליווי סלסה עגבניות שרופות, טחינה ושמן זית (42 שקלים). החציל היה רך מאוד, ועשוי במידה הנכונה ללא טעם הלוואי שנלווה לפעמים לחציל קלוי. בת זוגתי ציינה לחיוב את הכמות, שאכן הייתה גדולה. שני דברים לא היו כתובים בתפריט ובכל זאת נכללו במנה: אצבע לחם שום קריספית, וצנון חי ששדרג מאוד את המנה.

בנוסף הגיע אלינו סלט פאטוש הכולל עגבניות שרי, מלפפון, בצל סגול, נענע, צנונית, זיתים שחורים, פלפל קלוי ועוגיות עבאדי (52 שקלים). המנה הוגשה על צלחת שטוחה, ככה שהטעמים היו קצת נפרדים, אבל אפשר לומר שהעבאדי הוסיף קראנצ'יות מפתיעה. בנוסף לנענע אפשר לומר שזהו סלט מנצח.

סלט פאטוש צילום: חדשות כיפה

לאחר מכן הוגשה לבת זוגתי המנה נישנושי בקר שהגיעו בליווי בצל מקורמל, עגבניות שרי, בוטנים ונבטים (64 שקלים). היא אהבה מאוד את המנה וציינה לחיוב את הגוון המיוחד שהוסיפו העגבניות והבוטנים, שהקלילו את הבשר הכבד. לעומתה אני חשבתי שהרוטב מעיב על טעמו של הבשר ומפספס אותו.

אליי הגיעה המנה טורטליני סלק, טורטליני עבודת יד ממולא בבשר בקר בציר סלק וחומץ בלסמי עם ירקות שורש  (56 שקלים). ניתן לראות בבירור את ההשפעה הישירה של הקובה הקלאסי. הרוטב היה עשוי בצורה מושלמת, עם איזון עדין בין מתיקותו הטבעית של הסלק למליחות של הטורטליני והבשר. יש במנה טוויסט מעניין שנותן מבט אחר על המקור, למרות הכמות הקטנה יחסית.

פוקצ'ה מפורק צילום: חדשות כיפה

המנה האחרונה שקיבלנו הייתה פוקצ'ה מפורק – נתחי בשר בקר משובחים, בטטה צלויה, בצל גריל, צ'ימיצ'ורי ואיולי פסטו (74 שקלים). שילוב מושלם בין פיצה לבשר: מצד אחד בצק טרי ופריך, ומצד שני בשר שמשתלב היטב עם טעמי הרוטב. הפוקצ'ה הייתה גדולה ומשביעה והוגשה בליווי שלושה מתבלים שהוסיפו לטעם. את הארוחה הגדושה הזו סיימנו בשתי כוסות של תה נענע (9 שקלים), שהיו הסיום המדויק.

מיקום: רחל אימנו 2, המושבה הגרמנית, ירושלים
טלפון: 02-5638000

כשרות: כשרה למהדרין (בשר הרב מחפוד) 
שעות פתיחה: ראשון-חמישי 12:00-00:00, מוצאי שבת שעה אחרי צאת השבת עד אחרון הסועדים.

שירותים: נקיים. כיור לנטילת ידיים: יש.