שר התקשורת יועז הנדל העלה לוועדת המינויים הממשלתית, ועדת גילאור, את המועמדים שלו לכהן במועצת הרשות השנייה. בין היתר בחר הנדל גם מועמד מטעמו לעמוד בראש הרשות. כזכור, מי שעמדה עד עתה בראש הרשות היא יוליה שמאלוב-ברקוביץ', מאז שנת 2017.

בחודש האחרון, לקראת סוף הקדנציה שלה, החליטה ראש הרשות שמלוב-ברקוביץ על קיצור המהדורות משעה וחצי לשעה, במהלך דו-שלבי.

מי שצפוי להחליף אותה הוא עדן בר טל, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר. לפי הבחירה של הנדל, מחצית מנציגי המועצה יהיו נשים ותהיה גם נציגות לציבורים שונים. בין נציגי הוועדה נמצאים סרוגים רבים: הרב ד"ר שרון שלום, ראש הקתדרה הבינלאומית לחקר יהדות אתיופיה בקריה האקדמית אונו, הרב אילעאי עופרן, הרב של קבוצת יבנה וראש המכינה הקדם צבאית "רוח השדה", יקי הפשטיין, עיתונאי "מקור ראשון", ושמואל שטח, מנכ"ל תנועת "נאמני תורה ועבודה".

חוץ מהם, ניתן למצוא בוועדה את פרופ' אילן תמיר מבית הספר לתקשורת באוניבסיטת אריאל, אדם צחי, ד"ר לקולנוע המרצה במכללת הרצוג ומרלין וניג, יוצרת ופעילה פמיניסטית חרדית. בוועדה חברים גם אודליה מינס, אודי ירושלמי, דנה רביב, ציפי מנהיימר, אספהאן בהלול, עינת דיין ומיכל דגון.

בתשיעי בינואר: קיצור המהדורות

בשלב הראשון של קיצור המהדורות, המהדורות יקוצרו ברבע שעה ויסיימו בשעה 21:15, מהלך שיצא לפועל בתשיעי לינואר. בשלב השני המהדורות יקוצרו בעוד רבע שעה ויחזרו לזמן המוכר של שעה עגולה, שלב שיושלם בראשון לאפריל. כאמור, ההחלטה על הקיצור היא של המועצה הקודמת, מה שמעמיד בספק את קיומה של הרפורמה.