מעניין לעשות סקר ולבדוק מה מכיל התיק שכל אחד מאתנו לוקח אתו לעבודה. כל אחד מצטייד במשהו אחר שנראה לו חשוב. למרות שיש את הפריטים הבסיסיים אשר בלעדיהם אף אחד לא יוצא מהבית, עדיין יש את הפריטים הספציפיים שכל אחד מרגיש שהוא חייב לקחת אתו למקום העבודה ובעצם לכל מקום אשר אליו הוא הולך.

אז ברשותכם נחטט בכמה וכמה תיקים שהזדמנו לפנינו וכמובן קבלנו את רשות הבעלים שלהם ונעשה סקירה קצרה על מה שכולל בתוכו התיק.

התיק של סמדר

סמדר לוקחת לעבודה ארנק, טוב זה מובן מאליו וזה לא ממש חידוש. היא לוקחת גם לחמנייה, יש לה גם תפוח והיא גם לוקחת איתה בקבוק מים למקרה והיא תרצה לשתות בדרך. עד כאן התכולה היא די סבירה. 

אך מלבד כל אלו, סמדר לא יוצאת מהבית בלי סגולות. מאז היותה ילדה קטנה התפתחו בה חששות ופחדים מפני יציאה לרחוב. פיגועים, תאונות, סכינים כל מה ששומעים ורואים בחדשות לא עשו טוב עם הביטחון שלה ועל כן היא מוצאת מפלט בסגולות השמירה למיניהם. יש לה חמסות בשפע, יש לה נעל קטנה של תינוק שהיא תולה מבפנים בתוך התיק כאמונה (תפלה) שזו תגן עליה מפני תאונות דרכים כשהיא נמצאת באוטובוס ויש לה עוד קמיעות למיניהם שהיא השיגה ובקיצור, תיק עמוס לעייפה עם חפצים שכביכול שומרים עליה.

התיק למותר לציין לא מצטיין בסדר ויש בו בליל של מוצרים, פריטים וחפצים שונים המונחים באי סדר.

התיק של יעל

יעל שונה לגמרי מסמדר בכל דבר כמעט. יעל היא טיפוס מינימליסטי. רואים את זה בכל דבר. הבית שלה מעוצב ומתוכנן עם רהיטים הכי נקיים לעין בעיצובים הכי ישרים בלי שום פיתולים או יומרות. היא לא אוהבת חפצים או פריטים מיותרים והיא רוצה לראות מרחב מול העיניים. המאפיין הזה עובר כחוט השני בכל ההתנהלות שלה בחיים וכך גם התיק שלה נראה. ראשית מבחינה חיצונית זהו תיק ישר, בלי קשקושים, בצבע קרם עדין וחלק. כשהצצנו לתיק נראה היה שהפריטים הנמצאים בתוכו דבוקים למקומם כאשר כל דבר עומד כמו חייל אנגלי בלי תזוזה. לכל דבר יש את המקום הקבוע שלו והסדר שולט. אז מה יש בתיק של יעל?

ארנק מלבני וקשיח שעומד הטב בצד התיק. קופסת פלסטיק אטומה היטב המכילה את ארוחת הבוקר של יעל. אין לנו סיכוי לראות מה מכילה הקופסה בגלל הצבע האטום שלה והיעדר אפשרות להציץ או אפילו להריח את תוכן הקופסה. לצד הקופסה יש לה פחית קטנה של אניס בו היא מקנחת את הארוחה.

יש לה קרם לחות לפנים, יש לה שפתון, קרם עיניים ובקבוקון קטן של בושם.

בצד מונח לו גם סידור תפילה בכריכת עור יוקרתית. 

יש לה את כל מה שהיא צריכה ליום העבודה, כך היא מצהירה.

התיק של משה

משה הוא טכנאי מחשבים שעובד בבתים של הלקוחות. התיק שלו מטבע הדברים נראה אחרת לגמרי מהתיקים של אלו העובדים במשרדים מסודרים. ראשית יש לו את הרכב שהולך אתו במהלך היום ולא נשאר בחניה כמו עובדי משרד. שם הוא יכול לשמור על רוב החפצים האישיים שלו ועל הארוחות שלו. אך בתיק העבודה אתו הוא עולה לבית הלקוח הוא מאחסן חלקי חילוף למחשבים, מברגים מתאימים לטיפול במחשבים, כוננים חיצוניים ולמעשה כל מה שיעשה את העבודה שלו יעילה יותר.

התיק של משה מסודר עד כמה שהדבר אפשרי בהתאם לסוג התכולה שהוא לוקח אתו לעבודה.

אז כבר אמר מי אמר שלכל אחד יש תיק...

הצצנו וגם החכמנו...