יצא לכם לשמוע לאחרונה על לא מעט אנשים שעשו מחזור של משכנתא ואתם תוהים האם גם במקרה שלכם זה יכול להיות פתרון מוצלח? נדמה לכם שאתם משלמים ריביות מאוד גבוהות על המשכנתא שלכם ואתם כבר לא ממש עומדים בעומס הזה מבחינה כלכלית? אם כך, אין ספק שכדאי יהיה לבדוק את האופציה של מחזור משכנתא. מדובר למעשה על מצב שבו אתם לוקחים מהבנק משכנתא חדשה. המשכנתא החדשה כוללת:

  • תנאים חדשים
  • מסלולים שונים
  • ריביות אחרות
  • פריסת שנים אחרת

עם כל ההלוואה הזאת למעשה אתם פורעים את המשכנתא הישנה שהיו בה תנאים אחרים. אם אתם תוהים מדוע כל כך הרבה אנשים חושבים על מחזור של משכנתא, חשוב לזכור שמשכנתא היא הלוואה שלוקחים לאורך שנים רבות. לכן זה טבעי שהתנאים שהיו מתאימים ונוחים בעבר, כבר לא ממש אטרקטיביים אחרי שהשנים חולפות. למשל, יכולות ההחזר החודשי שלנו משתנות וכלן ההלוואה והתנאים שלה צריכים להיות בהתאם.

איך מחליטים האם מחזור משכנתא יכול להתאים לנו?

חשוב להבין שלמרות שקיימת האפשרות של מחזור משכנתא, לא לכל אחד זה כדאי. אם בשנים האחרונות המצב הכלכלי שלכם מאוד השתפר והתחלתם להרוויח פי שניים בחודש, הרי שבהחלט כן כדאי יהיה לחשוב על מחזור של המשכנתא. מצד שני, אם המשפחה שלכם גדלה ויש לכם הרבה יותר הוצאות, לא בטוח שתוכלו להחזיר יותר כסף בחודש על המשכנתא. לכן ברור מדוע צריך לבדוק כל מקרה לגופו ולא כל החלטה שיכולה להיות נוחה למישהו אחר תהיה נוחה בהכרח גם לכם. מה שבטוח זה שאם אתם מנסים לקבל את ההחלטה הנכונה, רצוי יהיה לפנות אל אנשי המקצוע המומחים בתחום הזה. ייעוץ בתחום המשכנתאות לא במקרה הפך ללהיט גדול, שכן ייעוץ כזה יכול למנוע טעויות בעתיד וגם לא מעט הוצאות מיותרות.

כך תבחרו את היועצים שלכם בתחום המשכנתא

בין אם אתם חושבים על מחזור משכנתא ובין אם אתם חושבים על אופציות אחרות בתחום המשכנתאות, כדאי יהיה לבדוק במי אתם בוחרים. אל מי רצוי לפנות ומי יוכל לעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה יותר? זה שיש שלל יועצים בתחום הזה זה טוב ויפה, אבל בפועל, לא כולם מספיק מקצועיים. לא כל מי שעוסק בייעוץ משכנתא באמת מגיע עם ידע ועם ניסיון רב שנים. לכן חשוב לברר: מי הם אותם יועצים שאיתם חשבתם לקבוע פגישה? והאם אנשים אחרים שכבר פנו לאותו יועץ משכנתאות יצאו מרוצים מהשירות שלו? יש טעם לעשות עבודת מחקר מראש. כך תוכלו לדעת איזה יועצים יוכלו להתאים לכם יותר, מי הכי מומלץ ועל איזה עלויות מדובר. אתם תראו שעם עצה טובה גם אתם, כפי שעשו אחרים לפניכם, תקבלו את ההחלטה הנכונה.