סגירה של המרפסת בבית או בדירה היא פתרון נפוץ, מקובל ומתבקש ביותר בישראל – מדינה בה מחירי הדיור מרקיעי שחקים ואנשים רבים חיים בדירות או בתים שהם מרגישים כי קטנים עבורם יחסית, אך כוללים שטח מרפסת בו ניתן להשתמש בצורה טובה ויעילה יותר.

בהתאמה, ניתן למצוא פתרונות רבים עבור סגירת מרפסת אשר מיושמים כבר בדירות ובתים רבים בארץ, ויכולים לשמש ולשרת גם אתכם. מהן האפשרויות העיקריות שכדאי להכיר בהקשר זה?

סגירת חורף למרפסת

סגירת חורף אינה מיועדת אך ורק למרפסות, אך ניתן להשתמש בפתרון זה כמובן גם כאשר מדובר במרפסת קיימת אותה מעוניינים לסגור. קיימים סוגים שונים של סגירת חורף למרפסת בנויה וקיימת, החל מסוככי זיפ (סוככים נגללים אשר סוגרים את החלק במרפסת אשר פתוח כלפי חוץ) וכלה בסגירה עם זכוכיות על גבי קונסטרוקציית אלומיניום, המהווה סגירה מלאה ואטומה. יצירה של חדר נוסף בבית לכל דבר ועניין. במרפסות עם חלק פתוח גדול הפונה כלפי החוץ ניתן לבצע סגירת זכוכיות פנורמית, ולקבל חלון גדול ומרשים חדש במקום החלק שהיה פתוח לחלוטין. כך, ניתן להמשיך ליהנות מהנוף הנשקף ואף מהשמש הנעימה לאורך ימים רבים בשנה, אך בחלל סגור אותו ניתן לחמם בחורף, למזג בקיץ ולמגן מפני כניסה של גשמים או רוחות.

בקטגוריה זו ניתן למצוא הן סגירת חורף למרפסת אשר תהיה קבועה והן סגירה נפתחת, כולל כזו בה ניתן לפתוח את החלונות באופן כמעט מלא, וכך "לחזור" למצב המקורי של המרפסת כחלל פתוח בימים יפים ונעימים. כך ניתן ליהנות משני העולמות גם יחד – מרפסת פתוחה המכניסה המון אוויר לבית כשמעוניינים בכך, וחלל סגור וממוזג (או מחומם) בעת הצורך.

סגירת מרפסת עם שטח פתוח לחלוטין – סגירת חורף לפרגולה

גם במקרה של מרפסת פתוחה לחלוטין, דוגמת השטח הפתוח הסמוך לבית בו אנו משתמשים בפועל כמרפסת, קיימים פתרונות שיכולים לאפשר סגירה של אותה מרפסת פתוחה, לצורך שימוש בשטח זה לכל אורך השנה.

במקרה זה ייתכן כי הפתרון הרלבנטי עבורכם יהיה סגירת חורף לפרגולה. בשלב ראשון, מקימים פרגולת אלומיניום עם קירוי עליון סגור ואטום בפני כניסה של מי גשמים. בשלב השני משתמשים במבנה של הפרגולה עצמה בתור קונסטרוקציה לסגירת חורף – סגירת חורף לפרגולה היא למעשה דרך לסגור ולאטום את שטח הפרגולה כך שיהפוך לחדר לכל דבר ועניין, חדר אשר סגור ומוגן מפני חדירה של מים או קור, ניתן למיזוג או לחימום וכיוצא בכך. סגירת חורף לפרגולה עשויה להוות סגירת מרפסת בפועל, במקרה בו מדובר במרפסת פתוחה (כאמור, בחלל הפתוח שסמוך לבית, כמו גם בחלל פתוח הממוקם באמצע הגינה).

כלומר, סגירת מרפסת אינה פתרון המוגבל אך ורק למרפסות בנויות וקיימות, אלא גם לשטחים פתוחים מחוץ לבית המשמשים אותנו בפועל כמרפסת. היכנסו למידע נוסף אודות סגירת מרפסת באתר קבוצת ברק המציעים פתרונות הצללה בהתאמה אישית.