המדיניות המלאה של נשיא המדינה הרצוג במתן חנינות נחשפת: היום (ה') פורסם מתווה החנינות של הנשיא בוז'י הרצוג אותו הוא יישם במהלך כהונתו. בין היתר ישנה הקלה על משתמשים בסמים קלים והחמרה במי שנשללו רישיון הנהיגה שלהם.

ההקלות וההחמרות המלאות

המדיניות המקילה של הרצוג תחול בעונשי קנסות עבור בעלי חובות שנקלעו למצב כלכלי קשה על רקע משבר הקורונה ומתקשים לשלם את חובם. כמו כן יינתנו הקלות במחיקת רישום פלילי לחיילים ומשרתי שירות לאומי שנדונו בפלילים טרם שירותם, ליוצאי אתיופיה שנשפטו בעבר בגין עבירות של הפרת הסדר הציבורי ולא הוטל עליהם עונש מאסר בפועל ולמי שנדונו בעבר בנין עבירות על רקע הימצאות במעגל הזנות ולא הוטל עליהם עונש מאסר.

ההקלות מחיקת מרשם פלילי יחולו גם ביחס לעבירות של שימוש עצמי בסמים קלים וכן הקלה ברוח הוראות חוק המידע הפלילי ותקנת השבים. בנוסף, יינתן מתן משקל משמעותי לתהליכי שיקום, במיוחד בקרב קטינים ובגירים-צעירים. בנוסף יינתן משקל לנסיבות רפואיות, אישיות ומשפחתיות יוצאות דופן וכן לשינוי נסיבות משמעותי לאחר מתן גזר הדין.

הרצוג החליט על מדיניות מחמירה כלפי בקשות חנינה של עברייני מין, עברייני אלימות במשפחה ובבקשות להקלה בעונשי פסילת רישיון נהיגה. נכון להיום, ממתינות כאלף בקשות חנינה שהנשיא צריך ומתכוון לטפל בהן בתקופה הקרובה.