13 שנים חלפו מאז מבצע עופרת יצוקה ברצועת עזה, במהלכה נהרגו שלוש מבנותיו של ד"ר אבו אלעיש ואחייניתו מירי פגזים לביתם. היום (ד') דחו שופט בית המשפט העליון עמית, מינץ וגרוסקופף, את ערעורם של משפחת אבו אלעיש בעקבות דחיית התביעה נגד מדינת ישראל.

ב-16 בינואר 2009, במהלך מבצע עופרת יצוקה, ירה טנק של צה"ל שני פגזים לעבר ביתו ד"ר עז אלדין אבו אלעיש ברצועת עזה, ירי שהביא למותן של ביסאן בת ה-21, מיאר בת ה-15 ואיה בת ה-14 – שלוש בנותיו של אבו אלעיש, כאשר יחד עמן נהרגה גם נור בת ה-17 ,אחייניתו של אבו אלעיש. באירוע נפצעו מספר בני משפחה נוספים.

ד"ר אבו אלעיש שעבד באותה תקופה כרופא במרכז הרפואי "שיבא" בתל השומר הגיש במהלך דצמבר 2010 ,תביעת נזיקין נגד מדינת ישראל, שבמסגרתה ביקשו להטיל על צה"ל את האחריות למותן של הבנות ולפציעתם של האחרים, אך התביעה נדחתה. 

בית המשפט קבע בדחיית התביעה כי ירי הפגזים לעבר בית המשפחה נעשה בשעת לחימה בגזרה ותוך כדי לחימה במחבלים, כאשר כוח צבאי חשד שדמויות מתוך הבית הגבוה מתצפתות לעברו ומכוונות אש כלפי חיילים. כעת דן בית המשפט העליון בערעור שהגישו אבו אלעיש וקבע כי האירוע נופל לגרעין הקשה של הגדרת המונח "פעולה מלחמתית", ולכן הוראת החוק מחייבת כי יש למדינה חסינות מהותית, שבבסיסה ההנחה כי בעת מלחמה ולחימה, כל צד נושא באחריות לנזקיו שלו. מכאן, שאין המדינה אחראית בנזקים גם במקרה בו ישנן תוצאות קשות כמו בתקרית של משפחת אבו אלעיש. 

בסיפא לפסק דינו, ציינו השופטים כי, "המקרה שלפנינו קשה בנסיבותיו. בדיון שהתקיים שמענו את דבריו הנרגשים של המערער, שחרף הטרגדיה שפקדה את משפחתו ביקש להעביר מסר של שלום ותקווה למניעת קורבנות נוספים. הכאב והשכול של המערער הולידו מפעל חיים להנצחת בנותיו ואחייניתו באמצעות נתינה לאחרים, יהודים וערבים כאחד, ופעילותו ראויה לציון ולהערכה. ליבנו עם המערער, דוד ואב שכול לשלוש בנות שנקטפו בדמי ימיהן, עם זאת, לתוצאות הקשות שנגרמו למערערים אין מענה ותרופה בגדרי ההליך שלפנינו".