שירלי פינטו שהושבעה לכנסת לפני כחמישה חודשים היא חברת הכנסת הצעירה ביותר, אך לפי מספר האמירות והסערות שדבריה מובילים, יש מאחוריה שנים רבות של עשיה פרלמנטרית. הבוקר (ב') ניסתה פינטו להסביר את דבריה נגד ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בהקשר לרצח רבין ודבריה נגד חבר הכנסת עמיחי שיקלי אתמול.

"הוא פועל כמו באג במערכת הפוליטית, הוא תוקף את המערכת מבפנים. ולא רק את המערכת - הוא תוקף גם את מפלגת ימינה שממנה הוא בא", פתחה פינטו את דברי ההסבר שלה ב-103FM.

פינטו הסבירה: "הוא לא עושה שום עבודה פרלמנטרית - הוא כמו וירוס שתקף את המחשב. לא אמרתי וירוס כחיידק, פה אני מסבירה, התכוונתי לווירוס כמו שתוקף את המחשב. אני הסברתי שהוא תוקף את המערכת מבפנים, לא מביא עשייה פרלמנטרית לא עושה כלום. ההסבר שאני נותנת עכשיו הוא בגלל שאנשים מוציאים דברים מפרופורציות".

בהמשך הבהירה כי היה לא רואה סיבה להצטער על דבריה: "אני חושבת ששיקלי מתנהל בצורה לא תקינה. אני לא מבינה את הסערה, אני מבינה שזו מילה לא פשוטה שמתארת מצב שבו חבר הכנסת רק מתראיין נגד הממשלה - זה דבר שלא ייעשה".

כאמור, זו אינה הפעם הראשונה שפינטו מעוררת סערה בתקופה האחרונה. בחודש שעבר פרסמה בחשבון הטוויטר שלה, דברים חריפים נגד ראש האופוזיציה: "‏גם השנה נתניהו השתמש ברצח רבין כדי להסביר שבעצם הוא זה שמותקף. לפעמים נדמה שהוא אף פעם לא עזב את המרפסת ההיא. מסית היה ומסית יישאר".

לאחר הזעם הרב שעוררו מילותיה הקשות, חברת הכנסת החליטה למחוק את הציוץ, אך לא התנצלה, וכתבה: "הוצאתם את הדברים מפרופורציות". הבוקר היא הסבירה: "לא התבטאתי נגד הימין, אני אשת ימין על מלא ומי שלא מכיר אותי - שידע".

"מחקתי את הציוץ כי הבנתי שכאישה חירשת אני לא נחשפתי לנרטיב שיש מאחורי המילה 'מרפסת'. יש פה פערי תרבות - הביטוי הזה לא הגיע לקהילת החירשים. אני ידעתי שמאשימים את הימין ברצח רבין ועל זה התנגדתי באופן מוחלט, אבל לא ידעתי שהמילה 'מרפסת' שנויה במחלוקת. הייתי צעירה באותה התקופה, היום אני בת 33 - הבנתי את הטעות, זו לא בושה, לומדים מטעויות".